JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ | PR Education

JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ

czyli, jak z sukcesem zaistnieć na rynku tradycyjnym lub self-publishingowym

 

Moim celem było zrozumienie obecnych realiów rynku i dostosowanie metody wydawniczej do własnej sytuacji. Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Maria Narel-Challot

 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs skierowany jest do:

  • AUTORÓW wszystkich rodzajów twórczości literackiej: beletrystyki, poradników, biografii, wspomnień, książek naukowych, literatury faktu itd.,
  • wydawców
  • pracowników działów produkcji, promocji i dystrybucji wydawnictw
  • pracowników agencji literackich i agencji PR
  • osób zainteresowanych funkcjonowaniem rynku książki.

Co daje uczestnictwo w Kursie?

Kurs internetowy JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to pierwsze w Polsce profesjonalne, w pełni praktyczne kompendium wiedzy, podpowiadające, jak z sukcesem zaistnieć na rynek książki.

Kurs gruntownie omawia branżę wydawniczą oraz funkcjonujące w jej ramach metody wydawnicze. Uczy, jak profesjonalnie przygotować książkę, omawia rynek polski i zagraniczny, tradycyjny i self-publishingowy, podsuwa narzędzia, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i indywidualnym konsultacjom, pomaga wybrać optymalną ścieżkę wydawniczą, najkorzystniejszą dla autora i jego dzieła.

Opinie na temat kursu

Bardzo wartościowy kurs, który w prosty sposób przekazuje wszystkie ważne informacje techniczne na temat wydania książki. Materiał każdej lekcji jest przejrzysty i dobrze uporządkowany. Dla mnie, jako początkującej pisarki, wiedza ta okazała się niezwykle cenna i przydatna. Daria Węsierska

Kurs przeprowadzony w pełni profesjonalnie, materiały przygotowane bardzo starannie. Przez cały czas kursu dbano o stały kontakt z uczestnikami. Ciekawe i pełne pożytecznych rad, a nie zbędnych banałów. Polecam. Julia Sarna.

Jestem bardzo zadowolona z kursu, bo w przystępny i zwięzły sposób opisuje różne metody wydawnicze i tłumaczy najważniejsze pojęcia z nimi związane, co jest dużym plusem. Oprócz tego zaletą kursu są zaprezentowane aktualne wiadomości oraz adresy konkretnych stron internetowych. Polecam wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć czegoś przydatnego i ciekawego. Sylwia Kępa

Drodzy Państwo! Brałam udział w dwóch kursach internetowych: „Promocja książki w mediach” oraz „Jak wydać książkę”. Obydwa kursy przeprowadzone zostały bardzo sprawnie. Autorka kursu odpowiada na każde pytanie, o każdej porze jest dostępna dla kursantów. Atmosfera na kursie (choć to przestrzeń Internetu i wydawać by się mogło, że nie jest wyczuwalna) panuje bardzo sympatyczna. Wiedza zawarta w wykładach daje kursantowi wspaniałe narzędzie to poruszania się po mediach. Jest wręcz nieodzowną pomocą w pracy z książką, jako produktem, który jak każdy produkt wymaga przygotowania i promocji, żeby go sprzedać. Bez promocji, produkt nie istnieje i nie wystarczy talent pisarza, doskonała fabuła, bo osamotniona książka trafi co najwyżej tylko do rąk rodziny i przyjaciół. Nie odniesie sukcesu rynkowego. Bez wiedzy zdobytej na kursach nie wiedziałabym nawet, jak się zabrać do profesjonalnego wprowadzania książki na rynek. Obydwa kursy polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Dziękuję Organizatorom i gorąco pozdrawiam, Agnieszka Czachor.

Osobiście chwalę sobie formę internetową, która pozwala na uczestnictwo w kursie, nawet mieszkając tysiące kilometrów od kraju. Moim celem było zrozumienie obecnych realiów rynku i dostosowanie metody wydawniczej do własnej sytuacji. Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Przyznam, że wcześniej słabo rozróżniałam różne formy self-publishingu i nie rozumiałam, dlaczego tzw. firmy wydawnicze żądają wysokiej zapłaty. Od zakończenia kursu jestem w stanie przeanalizować różne metody wydawnicze i podjąć decyzję świadomie. Każda z metod jest przedstawiona obiektywnie, z wyliczeniem atutów i wad, co pomaga w wyrobieniu własnej opinii i ostatecznie – w wyborze optymalnego rozwiązania. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk niczego nie sugeruje, przedstawia jedynie elementy pomocne w podjęciu decyzji… (Czytaj więcej). Maria Narel-Challot

Unikatowe zalety Kursu

  • Aktualny obraz współczesnego rynku wydawniczego.
  • Praktyczna wiedza na temat profesjonalnego wydania książki w wersji papierowej i elektronicznej.
  • Wyczerpujące omówienie lekcji (w tym wzory dokumentów i materiałów marketingowych, porady, narzędzia i kontakty) oraz ćwiczenia.
  • Konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

Program Kursu

Lekcja 1. Jak działa rynek wydawniczo-dystrybucyjny – poznaj teren, na który wchodzisz.

  • Aktualny obraz rynku wydawniczego: tradycyjnego i self-publishingowego.
  • Pięć dostępnych na rynku metod opublikowania książki.

Lekcja 2. Agencje literackie i PR – profesjonalne wsparcie dla pisarza.

  • Współpraca autora z agencją literacką.
  • Współpraca autora z agencją PR.

Lekcja 3. Publikacja książki w wydawnictwie tradycyjnym.

  • Model funkcjonowania wydawnictw tradycyjnych.
  • Zalety i wady współpracy z wydawcą tradycyjnym.
  • Zanim wyślesz książkę – zasady prawidłowego przygotowania książki, uwzględniające oczekiwania wydawców.
  • Profesjonalne narzędzia zaprezentowania książki.
  • Jak napisać dobre streszczenie, notkę o książce i biogram autora.
  • Umowa wydawnicza – na co zwrócić uwagę, podpisując umowę z wydawcą.

Lekcja 4. Publikacja książki w wydawnictwie internetowym.

  • Rynek ebooków w Polsce i zagranicą.
  • Formaty książek elektronicznych i rodzaje zabezpieczeń.
  • Wydawnictwa internetowe – model funkcjonowania.
  • Współpraca autora z wydawnictwami internetowymi.

Lekcja 5. Publikacja książki w firmie wydawniczej.

  • Rodzaje firm wydawniczych.
  • Warunki współpracy z firmą wydawniczą – metody, zalety i wady.
  • Umowa licencyjna – czym się różni od umowy wydawniczej?

Lekcja 6. Self-publishing – samodzielne wejście na rynek książki papierowej.

  • Profesjonalne przygotowanie książki: redakcja, korekta, skład, okładka: zasady, narzędzia, porady, kontakty.
  • Autor niezależny wydaje książkę papierową: uzyskanie numeru ISBN, modele współpracy z drukarniami, rodzaje nakładów wydawniczych.

Lekcja 7. Self-publishing – samodzielne wejście na rynek książek elektronicznych (ebooków).

  • Konwersja książki do formatów elektronicznych.
  • Wydanie książki elektronicznej (ebooka) przez autora – dwie metody wydawnicze.
  • Współpraca z serwisami wydawniczo-dystrybucyjnymi.
  • Twardy self-publishing – wszystko w rękach autora.

Lekcja 8. Self-publishing – polski autor na rynku międzynarodowym.

  • Wydanie książki papierowej za granicą.
  • Wydanie ebooka za granicą.

Lekcja 9. Książka wchodzi na rynek.

  • Planowanie promocji i dystrybucji.
  • Metody promocji książki.
  • Metody dystrybucji książek papierowych i ebooków.

Lekcja 10. Wizerunek pisarza – jak go budować?

  • Po co autorowi wizerunek – zasady budowania reputacji.
  • Narzędzia budowania wizerunku pisarza na rynku książki.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 12 lat związana z branżą wydawniczą i PR, ekspert wydawniczego PR, trenerka, pisarka, wydawca. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Dmitrij Strelnikoff, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.

Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi szkolenia z zakresu strategii wydawniczej i wydawniczego public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, edukacji, sztuki i biznesu.

Metodologia Kursu

Kurs JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ jest kursem internetowym. Na kurs składa się 10 lekcji. Lekcje będą wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika Kursu raz w tygodniu (we wtorki). Przez cały okres Kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami z autorką Kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i cena Kursu

Kurs rozpocznie się 1 sierpnia i będzie trwał do 3 października 2017 r. Cena Kursu: 289 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, ćwiczenia, konsultacje z autorką kursu, test, dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go e-mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.