FACEBOOK – skuteczna promocja książki, autora, wydawnictwa | PR Education

FACEBOOK – skuteczna promocja książki, autora, wydawnictwa

czyli, jak promować i sprzedawać książki za pomocą Facebooka

 

W Polsce Facebook ma ponad 11 mln użytkowników. 3,6 mln z nich lubi książki. To czytająca część społeczeństwa, dostępna w jednym miejscu…

 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs skierowany jest do:

  • autorów (beletrystyki i poradników)
  • wydawców
  • pracowników działów promocji i dystrybucji w wydawnictwach
  • pracowników agencji literackich i agencji PR
  • osób zainteresowanych aktywnością marketingową na rynku książki.

Co daje uczestnictwo w Kursie?

Kurs internetowy „Facebook – skuteczna promocja książki, autora i wydawnictwa” krok po kroku pokazuje, w jaki sposób budować rozpoznawalność książki, autora lub marki wydawnictwa w grupach czytelników oraz aktywnie wspierać sprzedaż publikacji.

Kurs omawia narzędzia oraz metody promocji i sprzedaży dostarczane przez serwis. Pokazuje inspirujące przykłady działań promocyjnych realizowanych przez uczestników branży wydawniczej. Dostarcza praktyczną wiedzę, do wykorzystania od ręki. Dzięki ćwiczeniom i indywidualnym konsultacjom, pomaga zaplanować najskuteczniejsze działania w social media dla danej książki, autora czy wydawnictwa.

Unikatowe zalety Kursu

  • Praktyczna wiedza na temat profesjonalnego promowania książki, autora i wydawnictwa na Facebooku, w pełni odnosząca się do potrzeb branży wydawniczej.
  • Inspirujące materiały oraz ćwiczenia.
  • Konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

Program Kursu

Lekcja 1. Social media – z czym to się je.

  • Specyfika różnych social media i ich możliwości promocyjnych.
  • Pierwsze kroki w social media – od czego zacząć, by działaś skutecznie.
  • Strategia obecności na Facebooku – punkt wyjścia działań na FB.
  • Osiąganie efektów biznesowych z fan page’em i bez.

Lekcja 2. Jak rozpocząć promocję książki, autora lub wydawnictwa na Facebooku.

  • Cztery modele obecności na Facebooku branży wydawniczej.
  • Nazwa fan page’a – jak wymyślić dobrą nazwę i nie popełnić błędu.
  • Zaprojektowanie fan page’a, który przyciągnie czytelników.

Lekcja 3. Pozyskiwanie fanów.

  • Pozyskanie fanów, którzy czytają i kupują książki – naszej grupy docelowej.
  • Metody pozyskiwania fanów bez kosztów.
  • Płatne formy pozyskiwania fanów.
  • Błędy w strategii pozyskiwania fanów – jak ich uniknąć.

Lekcja 4. Angażowanie fanów.

  • Budowanie społeczności zaangażowanej i czytającej.
  • Jak tworzyć atrakcyjny kontent, na który zareagują Twoi fani.
  • Zdjęcia – źródła świetnych, bezpłatnych zdjęć.
  • Zasięg organiczny i EdgeRank – co to jest i jak nad tym panować?
  • Metody angażowania fanów.

Lekcja 5. Sprzedaż dzięki FB.

  • Metody przekształcania fanów w klientów kupujących książki.
  • Posty komercyjne i kontekstowe.
  • Konkursy, promocje – jak je wykorzystać dla zwiększenia sprzedaży.

Lekcja 6. Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku.

  • Menedżer reklam – jak się w nim nie pogubić.
  • Definiowanie grup docelowych i modelu płatności.
  • Dostępne formy reklamowe na Facebooku.
  • Reklama wewnątrz Facebooka i wychodząca na zewnątrz.
  • Tworzenie skutecznych reklam – jak pisać nagłówek, tekst i dobrać zdjęcie.
  • Testowanie i optymalizacja reklam – jak zyskać, płacąc jak najmniej.

Lekcja 7. Reklama dla zaawansowanych.

  • Budowanie reklam w Power Editor.
  • Facebook mix – budowanie społeczności potencjalnych klientów poza Facebookiem.
  • Faktury, czyli rozliczanie się z Facebookiem.

Lekcja 8. Wizerunek na FB.

  • Jak budować wizerunek na FB i dlaczego warto.
  • Jak pozyskać partnerów, dzięki którym będziemy bardziej atrakcyjni i wiarygodni.

Lekcja 9. Kryzys na FB.

  • Sytuacje kryzysowe – jak im przeciwdziałać.
  • Huston, mamy kryzys – jak zgasić pożar na Facebooku.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 12 lat związana z branżą wydawniczą i PR, ekspert wydawniczego PR, trenerka, pisarka, wydawca. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Dmitrij Strelnikoff, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w wydawniczym PR, w media relations, internetowym PR, social media i eventach.

Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu biznesu, kultury, edukacji i sztuki.

Metodologia Kursu

Kurs FACEBOOK – skuteczna promocja książki, autora i wydawnictwa jest kursem internetowym. Na kurs składa się 9 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika Kursu raz w tygodniu (we wtorki). Przez cały okres Kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami z autorką Kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i cena Kursu

Kurs rozpocznie się 11 kwietnia i będzie trwał do 6 czerwca 2017 r. Cena Kursu: 289 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, case study, ćwiczenia, konsultacje, test, dyplom ukończenia Kursu.

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go e-mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.