Jak pisać O KSIĄŻCE | PR Education

Jak pisać O KSIĄŻCE

czyli, jak zafascynować naszą książką wydawców, dziennikarzy, księgarzy i czytelników!

 

Treść materiałów o książce i autorze znacząco wpływa na sukces wydawniczy publikacji. Poznaj zasady pisania blurba, notki, newsa, informacji prasowej, biogramu i innych ważnych tekstów, które sprawią, że odbiorcy sięgną po Twoją książkę.

 

O kursie JAK PISAĆ O KSIĄŻCE

Jak pisać o książce to kurs dla osób, które chcą zaprezentować utwór literacki w sposób atrakcyjny i intrygujący, w pełni wykorzystując potencjał książki. Uczestnicy kursu nauczą się aktywnie wspierać sukces publikacji za pomocą technik i narzędzi marketingowych, czyli:

  • wykonają analizę marketingową książki – punkt wyjścia skutecznego pisania o książce
  • nauczą się optymalnie wykorzystać okładkę, jako powierzchnię marketingową
  • dowiedzą się, jak zwiększyć swoje szanse u wydawcy
  • poznają zasady pisania materiałów dla mediów
  • dowiedzą się, jak pisać do hurtowników i księgarzy
  • wymyślą idealny slogan reklamujący książkę
  • poznają strukturę artykułu do prasy, nauczą się go pisać i publikować.

Do kogo skierowany jest kurs?

Kurs skierowany jest do:

  • AUTORÓW wszystkich rodzajów twórczości literackiej: beletrystyki, poradników, biografii, wspomnień, książek naukowych, literatury faktu itd.,
  • osób, które planują założyć wydawnictwo
  • menedżerów i pracowników wydawnictw
  • agentów literackich i agencji PR
  • osób zainteresowanych funkcjonowaniem rynku książki.

Co daje udział w kursie?

Kurs, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to w pełni praktyczna wiedza na temat wydawniczego PR, a w szczególności zasad i technik pisania materiałów skutecznie wspierających sukces książki. Dzięki ćwiczeniom i indywidualnym konsultacjom, kurs pomaga stworzyć profesjonalne materiały, gotowe do wykorzystania przy wprowadzaniu książki na rynek.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

Program Kursu

Lekcja 1. Analiza marketingowa książki.

  • Książka jako produkt rynkowy.
  • Jak czytać książkę pod kątem marketingowym.
  • Analiza książki – punkt wyjścia skutecznej promocji książki.
  • Analiza książki – jak ją wykonać.

Lekcja 2. Jak dobierać i pisać teksty na okładkę książki.

  • Pierwsza strona okładki – decyzja na wagę złota.
  • Czwarta strona okładki – jak napisać blurb, który sprzedaje.
  • Okładka jako przestrzeń dla elementów marketingowych.
  • Jak wymyślić idealny slogan reklamowy promujący książkę.

Lekcja 3. Jak pisać do dziennikarzy.

  • Co to jest news dla mediów. Rodzaje i budowa newsów.
  • Jak napisać news zapowiadający premierę książki.
  • Jak napisać news wzmacniający wizerunek książki.

Lekcja 4. Jak napisać informację prasową.

  • Budowa profesjonalnej informacji prasowej.
  • Jak napisać dobry lead.
  • Jak napisać informację o książce.
  • Jak napisać biogram autora.
  • Dodatkowe materiały dla mediów.

Lekcja 5. Jak pisać do wydawnictw.

  • Chcę pozyskać wydawcę. Jak zwiększyć swoje szanse.
  • Jak napisać notkę o książce.
  • Jak napisać streszczenie książki.
  • Jak napisać e-mail do wydawcy.
  • Dodatkowe materiały, które wyróżnią naszą książkę.

Lekcja 6. Jak pisać do dystrybutorów.

  • Jak zaprezentować książkę hurtownikom i księgarzom.
  • Jak budować zainteresowanie książką wśród dystrybutorów.

Lekcja 7. Jak pisać artykuły do mediów internetowych.

  • Budowa artykułu prasowego.
  • Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat książki.
  • Jak opublikować artykuł.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 12 lat związana z branżą wydawniczą i PR, ekspert wydawniczego PR, trenerka. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Dmitrij Strelnikoff, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych.

Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Aktualnie prowadzi szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, edukacji i sztuki.

Metodologia Kursu

Jak pisać o książce jest zaawansowanym kursem internetowym – łączy przekazywanie wiedzy z dostarczaniem praktycznych wskazówek oraz indywidualnych konsultacji. Na kurs składa się 7 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika raz w tygodniu (we wtorki). Przez cały czas trwania kursu uczestnik może bezpłatnie konsultować pracę nad ćwiczeniami. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i koszt udziału w Kursie

Kurs rozpocznie się 11 kwietnia i będzie trwał do 23 maja 2017 r. Cena Kursu: 219 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, konsultacje, test, dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go e-mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.