Jak promować instytucje kultury
czyli jak uczynić instytucję kultury lubianym, cenionym i odwiedzanym miejscem!
Dotąd opierałam się tylko na własnej intuicji, a dzięki kursowi zdobyłam wiedzę i solidne podstawy do profesjonalnej promocji organizowanych przeze mnie wydarzeń kulturalnych. Monika Rowińska
Do kogo skierowany jest Kurs?
Kurs jest skierowany do:
- menedżerów i pracowników instytucji kultury, wydawnictw, księgarń, bibliotek, domów kultury, teatrów, muzeów, uczelni wyższych, fundacji i innych
- pracowników działów PR instytucji kultury
- osób planujących pracować w instytucjach kultury
- pracowników agencji PR.
Niektóre instytucje, z którymi współpracowałam:
- Teatr Ateneum
- Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
- Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Centrum Kultury Jidysz
- Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
- Time for Chopin Sp. Z o. o. s. k.
- Instytut Cervantesa w Warszawie
- Jednostka Kultury Sp. z o.o.
- Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
- Białostocki Ośrodek Kultury
- Centrum Promocji i Kultury w Brzezinach
- Archiwum Państwowe w Przemyślu
- Stargardzkie Centrum Kultury
Co zyskasz, biorąc udział w kursie?
Kurs Jak promować instytucje kultury to praktyczny, doskonale opracowany zestaw materiałów omawiających najważniejsze zagadnienia związane z promocją instytucji i wydarzeń kulturalnych. Uczestnicy kursu otrzymają szereg inspirujących pomysłów na skuteczną promocję za pomocą technik public relations, takich jak organizacja wydarzeń, media relations, współpraca partnerska czy akcje niestandardowe oraz pakiet praktycznych narzędzi: wzory dokumentów marketingowych, przykładowe materiały dla mediów, case study i sprawdzone metody działań promocyjnych. Kursanci będą mogli na bieżąco wdrażać uzyskane umiejętności, wykonując ćwiczenia, które zostaną przeanalizowane i skomentowane przez prowadzącą kurs, doświadczoną specjalistkę PR w obszarze kultury.
Uczestnicy kursu nauczą się między innymi:
- długookresowego planowania działań promocyjnych w instytucjach kultury
- planowania i organizowania pojedynczych akcji promocyjnych
- docierania do docelowych odbiorców i skutecznego zainteresowania ich realizowanymi przedsięwzięciami kulturalnymi
- współpracy z mediami w celu promowania wydarzeń
- pozyskiwania partnerów promocyjnych
- kreatywnego podejścia do promocji kultury.
Zalety Kursu
- Dostęp do profesjonalnej praktycznej wiedzy, dostosowanej do potrzeb instytucji kultury.
- Inspirujące pomysły na promocję przedsięwzięć kulturalnych.
- Dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, case study oraz ćwiczenia.
- Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
- Analiza ćwiczeń i informacja zwrotna od specjalistki PR w obszarze kultury.
- Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.
Opinie o kursie
Bardzo dziękuję za możliwość uczestniczenia w kursie PR Education „Jak promować instytucje kultury”. To świetny kurs dla początkującego animatora kultury, którym jestem. Wiadomości podane są w sposób prosty, logiczny, zrozumiały, uporządkowany. Dotąd opierałam się tylko na własnej intuicji, a dzięki kursowi zdobyłam wiedzę i solidne podstawy do profesjonalnej promocji organizowanych przeze mnie wydarzeń kulturalnych.
Dodatkowym atutem kursu jest jego forma. Nie musiałam tracić czasu na kosztowne i męczące dojazdy do Warszawy z mojego małego miasteczka. Kolejne lekcje przychodziły na mój adres e-mail, a ja korzystałam z nich w dogodnych dla mnie porach. Jestem bardzo zadowolona i zapisuję się na kolejny kurs PR Education „Jak promować instytucje kultury w Internecie”. Monika Rowińska, Augustów
Kurs PR Education „Jak promować instytucje kultury” prowadzony przez Panią Beatę Wawryniuk jest godny polecenia dla każdego, kto chciałby poprowadzić instytucję, stowarzyszenie, fundację czy firmę w duchu nowoczesnym, otwartym i profesjonalnym. Kurs jest bardzo rzetelnie przygotowany, ćwiczenie bardzo dokładnie i szeroko omawiane, a jego Autorka jest osobą serdeczną i życzliwie odpowiada na każde wątpliwości. Polecam. Hanna Grewling
Wiosną 2021 roku wzięłam udział w szkoleniu „Jak promować instytucje kultury”. Uważam, że zostało ono bardzo dobrze przygotowane. Wszystkie wiadomości opracowane są w sposób przystępny i uporządkowany. Dobór materiałów szkoleniowych jest, według mnie, na wysokim poziomie. Konkretne przykłady działań zawarte w kolejnych lekcjach są bardzo pomocne. Dodatkowo, w każdej chwili można zwrócić się do organizatora w celu skonsultowania wątpliwości – doceniam szybki, merytoryczny i życzliwy kontakt oraz pomocne rady.
Pomimo zdalnej formy szkolenia zostało ono przeprowadzone w sposób rzetelny i profesjonalny. Elastyczna forma uczestnictwa ma swoje niezaprzeczalne plusy – nauka w domu, o wybranej przez siebie porze pozwala na lepsze skupienie i przemyślenie nowych wiadomości. Kurs „Jak promować instytucje kultury” spełnił moje oczekiwania. Serdecznie polecam i dziękuję. Katarzyna Grucela
Program Kursu
CZĘŚĆ 1. Public relations i wizerunek na usługach kultury.
Lekcja 1. PR jako narzędzie promocji miejsc i wydarzeń związanych z kulturą.
Lekcja 2. Wizerunek instytucji kultury – dlaczego jest ważny i jak go kreować.
Lekcja 3. Marka – narzędzie przewagi konkurencyjnej na rynku kultury.
CZĘŚĆ 2. Planowanie długookresowej strategii promocji instytucji kultury.
Lekcja 4. Relacje z otoczeniem – czyli z kim i w jaki sposób.
Lekcja 5. Segmentacja otoczenia warunkiem skutecznej komunikacji.
Lekcja 6. Jak opracować długookresową strategię działań promocyjnych.
CZĘŚĆ 3. Organizacja wydarzenia promocyjnego.
Lekcja 7. Planowanie, harmonogram i budżet wydarzenia promocyjnego.
Lekcja 8. Organizacja wydarzenia promocyjnego na przykładzie spotkania z czytelnikami.
Lekcja 9. Współpraca partnerska – bezcenne wsparcie wydarzeń promocyjnych.
CZĘŚĆ 4. Media relations – jak promować instytucje kultury w mediach.
Lekcja 10. Zasady skutecznej współpracy z mediami.
Lekcja 11. Narzędzia bazowe media relations.
Lekcja 12. Techniki media relations.
Lekcja 13. Opracowywanie materiałów dla mediów.
Lekcja 14. Spotkania z dziennikarzami.
Lekcja 15. Wystąpienia w mediach – wywiad do prasy, radia, telewizji.
CZĘŚĆ 5. Niestandardowe sposoby promocji kultury.
Lekcja 16. Niestandardowe pomysły promocyjne, czyli kreatywność przede wszystkim.
Lekcja 17. Projekty promocyjne – metoda na skuteczną promocję.
Lekcja 18. Dystrybucja treści promocyjnych.
CZĘŚĆ 6. Komunikacja kryzysowa.
Lekcja 19. Zestaw antykryzysowy – przygotuj się, że coś może pójść nie tak.
Lekcja 20. Komunikacja w razie kryzysu – jak wyjść z kryzysu wzmocnionym.
Lekcja 21. Zasady etycznego PR.
CZĘŚĆ 7. Analiza działań PR.
Lekcja 22. Uwzględnianie trendów w promocji kultury.
Lekcja 23. Monitoring i ocena działań promocyjnych.
Lekcja 24. Monetyzacja działań PR.
Jak pracujemy na kursie
Kurs Jak promować instytucje kultury jest kursem online. Na kurs składa się 24 lekcji, które zawierają: omówienie tematu, praktyczne przykłady, wzory materiałów i dokumentów PR, porady, ćwiczenia, konsultacje. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu dwa razy w tygodniu, we wtorki i w piątki. Przez cały okres kursu uczestnik może zadawać pytania i przesyłać ćwiczenia, który zostaną przeanalizowane i ocenione przez prowadzącą. Po zakończeniu kursu uczestnik otrzymuje dyplom (po wykonaniu i odesłaniu testu sprawdzającego wiedzę).
Autorka Kursu
Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations z 20-letnim doświadczeniem na rynku wydawniczym i kultury, trenerka, była wiceprezes ds. komunikacji w warszawskim wydawnictwie (7 lat), a od 12 lat właścicielka własnej firmy szkoleniowej.
Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej i Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka studiów magisterskich Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi kursy i warsztaty z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, książki, edukacji i sztuki.
Termin rozpoczęcia i cena kursu
Najbliższa edycja kursu rozpocznie się 27 lutego 2024 r. Cena Kursu: 1497 zł (możliwa płatność w trzech równych ratach po 525 zł. Pierwsza rata przed rozpoczęciem kursu, druga po lekcji 8, trzecia po lekcji 16).
W cenę Kursu wliczone są: treść 24 lekcji (24 PDF i 7 video), liczne case study, wzory dokumentów i materiałów PR, branżowe kontakty, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, test, dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).
Zapisz się na kurs
By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:
- Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
- Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
- Bank: BNP Paribas S.A.
- Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/nazwa kursu
Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu.