Buduj markę, wydaj książkę! | PR Education

Buduj markę, wydaj książkę!

pokaż światu swoją wiedzę i kompetencje w formie książki i na niej zarabiaj!

Twoja wiedza i umiejętności to Twoja siła. Ujęte w formie książki, staną się bezcennym narzędziem promocji Twojej marki oraz świetnym źródłem przychodu. Zapraszam na kurs! Beata Wawryniuk

 
 
obrazek
 
 

Co jest największą korzyścią z wydania własnej książki?

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku, hasło wyróżnij się albo zgiń jest wciąż aktualne. Świetnym narzędziem umożliwiającym zaprezentowanie swojej wyjątkowej wiedzy i umiejętności, a także osobowości (bo to ona jest coraz częściej tym, co przyciąga klientów) jest wydanie własnej książki. Ale to nie wszystko. Książka buduje naszą reputację, generuje sprzedaż, nie tylko samej publikacji, ale i naszej głównej oferty. Często sprawia też, że zostajemy zapraszani na konferencje, wykłady czy szkolenia w roli prelegenta. A prywatnie, mamy wielką frajdę z własnej książki na półce! Jak się zatem zabrać za wydawniczą przygodę? Krok po kroku!

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest dla osób zainteresowanych wydaniem własnej książki, poradnika biznesowego lub life-stylowego. Zapraszamy:

  • właścicieli biznesów, którzy chcą zbudować lub wzmocnić wizerunek eksperta
  • blogerów, pasjonatów, freelancerów, którzy chcą dzielić się pasją w formie książki
  • osoby prowadzące szkolenia i kursy z dowolnej dziedziny
  • doradców, coachów, wspierających innych na drodze rozwoju
  • specjalistów z różnych dziedzin, szukających skutecznych form promocji marki osobistej.

Co zapewnia uczestnictwo w kursie?

Kurs internetowy Buduj markę, wydaj książkę! dostarcza wiedzę i narzędzia niezbędne do samodzielnego wydania książki. Omawia, krok po kroku, wszystkie etapy produkcji książki i wprowadzenia jej na rynek oraz budowania za jej pośrednictwem marki osobistej. Po ukończeniu kursu uczestnicy będą mieli w ręku gotowy plan wejścia na rynek wydawniczy. Autorka kursu ma wieloletnie doświadczenie w pracy w wydawnictwie, współpracowała z wieloma autorami (między innymi z Danielem Passentem i Agnieszką Perepeczko), ma też doskonałe przygotowanie merytoryczne – to gwarancja rzetelnej, praktycznej wiedzy (więcej o autorce kursu poniżej). 

Kurs dostarcza wiedzę na temat:

  • zaplanowania książki i stworzenia wstępnego konspektu 
  • profesjonalnego przygotowania książki do wydania 
  • publikowania książek papierowych i elektronicznych 
  • współpracy z innymi podmiotami na rynku (specjaliści przygotowujący książkę, agencje, drukarnie, media, hurtownicy itp.) 
  • zaplanowania promocji książki w mediach i internecie 
  • zadbania o właściwą dystrybucję 
  • strategii wydawniczej: od pomysłu po sprzedaż wydanej książki. 

Cenne zalety Kursu

  • Praktyczna wiedza, oparta na wieloletniej pracy wydawnictwie autorki kursu, dotycząca profesjonalnego przygotowania książki do wydania oraz metod wydania, promocji i dystrybucji publikacji. 
  • Wyczerpujące omówienie lekcji, w tym wzory dokumentów i materiałów marketingowych, porady, narzędzia i kontakty. 
  • Case studies z polskiego rynku książki. 
  • Ćwiczenia, pozwalające na przekuwanie wiedzy zawartej w lekcjach w praktyczne umiejętności. 
  • Konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR. 
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości. 
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem. 

Opinie o innych naszych kursach dotyczących rynku książki

Kurs cierpliwie i konsekwentnie tłumaczy co i jak po kolei trzeba zaplanować, żeby wydać piękną książkę i co najważniejsze – jak ją promować i jak skutecznie sprzedawać. Jolanta Marcolla

Twórcy kursu mają bez wątpienia ogromną wiedzę na temat realiów prawnych i ekonomicznych bardzo trudnego i specyficznego rynku książki. Marcin Czachor, Wydawnictwo Ekonomiczne „Heterodox”

Idealne wprowadzenie dla każdej osoby zaczynającej przygodę na rynku wydawniczym. Polecam! Katarzyna Tykocka

Zarówno przyszli autorzy jak i wydawcy otrzymają w tym kursie porządny zastrzyk wiedzy o rzeczywistości wydawniczej. Serdecznie polecam! Agata Mleczko

Polecam ten kurs każdemu, kto w jakikolwiek sposób współpracuje lub ma zamiar współpracować z wydawnictwami/wydawcami i oczywiście tym, którzy chcieliby założyć swoje wydawnictwo. Anna Pikuła

Poznaj nas bliżej. Przeczytaj inne opinie o naszych szkoleniach i kursach

 

Program Kursu

Lekcja 1. Rynek wydawniczy.

  • Obraz rynku wydawniczego w Polsce.
  • Dostępne metody wydawnicze.

Lekcja 2. Przygotowanie książki do wydania.

  • Profesjonalnie przygotowana książka podstawą sukcesu.
  • Opracowanie językowe – redakcja i korekta.
  • Skład i łamanie.
  • Wybór papieru.
  • Nadanie książce numeru ISBN.
  • Specjaliści rynku książki: redaktorzy, korektorzy, graficy, specjaliści DTP, tłumacze, drukarze itd. Gdzie ich szukać, jak zatrudniać, jak się rozliczać.
  • Przygotowanie książki papierowej.
  • Przygotowanie wersji elektronicznej.
  • Oszacowanie kosztów przygotowania książki.

Lekcja 3. Okładka – strategiczny element książki.

  • Rodzaje tekstów promujących książkę. 
  • Przygotowanie elementów marketingowych na pierwszą i czwartą stronę okładki.
  • Jak napisać świetny blurb, który sprzedaje. 
  • Błędy, których należy unikać.

Lekcja 4. Wydanie książki.

  • Duk książki papierowej (trzy metody).
  • Konwersja książki elektronicznej do formatów PDF, EPUB i MOBI. 
  • Oszacowanie kosztów wydania książki papierowej i elektronicznej.
  • Egzemplarze obowiązkowe dla bibliotek.
  • Publikowanie w Polsce i za granicą.

Lekcja 5. Zaplanowanie książki.

  • Pomysł na książkę. 
  • Określenie grup docelowych i ich potrzeb.
  • Konspekt książki.
  • „Lokowanie produktu”, czyli materiały promocyjno-marketingowe w książce.

Lekcja 6. Promocja książki. 

  • Własna aktywność promocyjna czy agencja public relations?
  • Analiza marketingowa książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
  • Metody promocji książki.

Lekcja 7. Promocja książki w mediach.

  • Nawiązanie współpracy z mediami.
  • Jak napisać świetny news zapowiadający książkę. 
  • Zasady pisania informacji prasowych.
  • Zaplanowanie kampanii w mediach. 

Lekcja 8. Promocja książki w internecie.

  • Metody promocji książki w internecie.
  • Strona internetowa – co powinna zawierać, by sprzedawała.
  • Strona na Facebooku – cztery modele fan page’a.
  • Zaplanowanie promocji w sieci.

Lekcja 9. Dystrybucja i sprzedaż książki.

  • Ustalenie ceny książki.
  • Metody sprzedaży książki papierowej.
  • Metody sprzedaży książki elektronicznej.
  • Nowoczesne platformy łączące druk książki z jej dystrybucją.

Lekcja 10. Strategia wydawnicza – spięcie wszystkich elementów. 

  • Zaplanowanie drogi wydawniczej od pomysłu po sprzedaż.
  • Pozyskanie budżetu na wydanie książki.
  • Zaplanowanie premiery książki.

Lekcja 11. Wizerunek autora książki. 

  • Wizerunek – dlaczego warto go budować.
  • Wizerunek a tożsamość.
  • Budowanie wizerunku – od czego zacząć?
  • Korzyści wynikające z wypracowanej reputacji.

Autorka kursu

Beata Wawryniuk - ekspertka wydawniczego PR, aktywny praktyk public relations, od 13 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako samodzielny specjalista, kierownik działu promocji, a następnie wicedyrektor ds. komunikacji). Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Aktualnie prowadzi szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu biznesu, kultury, edukacji i sztuki.

Jak uczymy w trakcie Kursu?

Buduj markę, wydaj książkę! jest dwumiesięcznym zaawansowanym kursem internetowym – łączy przekazywanie wiedzy i praktycznych wskazówek z indywidualnymi konsultacjami. Kurs składa się z 11 lekcji (materiały PDF). Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu raz w tygodniu (we wtorki). Przez cały okres kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami, przesyłając je drogą e-mailową do autorki kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i cena Kursu

Kurs rozpocznie się 12 września i będzie trwał do 14 listopada 2017 r. Cena kursu: 490 zł. W cenę kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, konsultacje e-mailowe z autorką kursu w trakcie trwania kursu, test, dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.