Opinie o kursach i szkoleniach
Kurs WARSZTAT PISARZA
Bardzo dziękuję Pani Beacie za ten kurs, ponieważ wreszcie dostałam to, czego potrzebowałam do pisania książki, konkretne, rzetelne instrukcje i porady oraz metodologię postępowania. Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują, jeśli tylko się wie, jak zabrać się do rzeczy. Poza rzeczowymi, bardzo dobrze przygotowanymi materiałami dodatkową wartością były ćwiczenia pisane przez uczestników, które zostały przez Panią Beatę sprawdzone i opatrzone cennymi uwagami. Teraz dużo łatwiej jest mi podejść do napisania książki. Myślę, że każdemu, kto chce napisać książkę i nie bardzo wie, jak się do tego zabrać, lub utknął gdzieś w jej połowie, warsztat bardzo się przyda i zmotywuje. Anna Płowiec
Tym, co odróżnia ten kurs od innych, to możliwość uzyskania wiarygodnej krytyki własnej twórczości. Warto skorzystać z takiej okazji przed wysłaniem utworu do wydawnictwa. Z każdej otrzymanej recenzji – a dostałam ich aż sześć, mogłam wyłowić informację o swoich niedociągnięciach. Taka wiedza jest nieoceniona dla początkującego pisarza, który często nie ma zdroworozsądkowego podejścia do własnej twórczości i gdy wydawnictwa odrzucają jego propozycję, zaczyna spędzać wieczory śledząc biografie geniuszy niedocenionych za życia. Jeśli nie chcesz podzielić losu tego nieboraka, koniecznie zapisz się na kurs. Polecam. Katarzyna Adamus
Kurs „Warsztat pisarza”, w którym uczestniczyłam, pozwolił mi zapoznać się z regułami i zasadami dotyczącymi pisania powieści oraz opowiadania. Myślę, że wiedza ta daje pewien rodzaj bazy, od której zdecydowanie łatwiej zacząć, aby następnie móc działać samodzielnie, bardziej intuicyjnie (jak w moim wypadku) lub z niezwykle precyzyjnie przygotowanym planem. Cotygodniowe lekcje były przygotowane w sposób klarowny, a odstęp czasu pozwalał na swobodne przyswojenie zawartych w tych lekcjach informacji. Do każdej z nich dołączone było ćwiczenie, które pomogło mi zarówno w przygotowaniu tekstu, jak i w pracy nad nim. Możliwość konsultacji po wykonaniu danego ćwiczenia stanowiła bardzo ważny punkt odniesienia, a uwagi, które otrzymywałam, otwierały nowe perspektywy i możliwości kształtowania tekstu. Polecam wszystkim tym, którzy są na starcie swojej literackiej drogi i potrzebują podbudowy teoretycznej oraz praktycznych wskazówek – te otrzymywałam od pani Beaty Wawryniuk, której bardzo dziękuję. Anna Wajner
Odkąd sięgam pamięcią, marzyłam o napisaniu książki, ale zawsze czułam, że brakuje mi na ten temat wiedzy. Stwierdziłam więc, że najlepszym sposobem na zdobycie niezbędnych informacji jest kurs. Konieczne było, aby odbywał się w takie dni i o takich porach, gdy nie pracuję lub nie zajmuję się dziećmi, czyli bardzo późnymi wieczorami. Doba zawsze jest dla mnie za krótka, a rzeczy, które chcę zrobić zbyt wiele. Sprawdziłam kilka ofert, ale jedyną spełniającą moje „wymagania”, zarówno pod względem czasu, gdy kurs może się odbywać, jak i pod względem treści, która jest prezentowana, to kurs internetowy przygotowany przez PR Education. Każdą przesłaną od nich mailem lekcję mam wydrukowaną, dzięki czemu mogłam zabrać ją ze sobą w dowolne miejsce, a przy okazji sporządzać na kartkach notatki i zakreślać cenne dla mnie rady. Ćwiczenia zamieszczone na koniec każdej z nich utrwaliły moją wiedzę, a także mobilizowały do efektywniejszej pracy nad swoim warsztatem. Na koniec wszystkie lekcje umieściłam w segregatorze i tak powstała książka mobilizująca mnie do napisania swojej. Napisałam już jej pierwszą część i przesłałam do oceny do PR Education, ponieważ współpracują z wydawcami, redaktorami, tłumaczami oraz agentami literackimi. Polecam wszystkim, którzy marzą o swojej książce, a nie wiedzą jak się za nią zabrać. Magda Rysińska
Kurs Pisarza przygotowany przez panią Beatę Wawryniuk i PR Education charakteryzuje się wysokim poziomem merytorycznym i rzetelnie przygotowanymi lekcjami, które są zaplanowane rozsądnie i przejrzyście, dzięki czemu uczestnik może bez problemu przyswoić wiedzę oraz – w razie potrzeby – chętnie wrócić do materiału. Ponadto każda lekcja zawiera zadanie domowe, które w każdej chwili można konsultować z panią Wawryniuk. Odrobione zadania domowe są sprawdzane, poprawiane i omawiane. Na końcu wszystkich lekcji lub w czasie ich trwania uczestnik pisze opowiadanie, które zostaje sprawdzone i profesjonalnie omówione i ocenione. Na pewno nie jest to kurs, który można „odfajkować” i nic z niego nie wynieść. Wiedza, która w prosty sposób została przekazana, zostaje w głowie, towarzyszy w czasie pisania i przypomina jakich błędów unikać i na co zwracać uwagę. Myślę, że każda osoba, która nie jest pewna czy dobrze pisze lub ma liczne pomysły, a nie wie „za co się złapać” albo też nie umie opanować chaosu, który towarzyszy w trakcie pisania, może śmiało zapisać się na powyższy kurs, który z pewnością pomoże uporządkować mętlik, stworzyć plan fabuły i tchnąć w papierowe postaci trochę życia. Dziękuję raz jeszcze. Hanna Grewling
Kurs internetowy Warsztat pisarza przygotowany przez PR Education jest niezwykle interesującą propozycją dla osób, które marzą o napisaniu książki lub mają za sobą pierwsze, nieśmiałe próby literackie. Poruszane zagadnienia w przystępny sposób wprowadzają uczestnika w świat konstruowania fabuły, budowania postaci literackiej oraz swobodnego operowania językiem, który staje się plastycznym i posłusznym autorowi tworzywem. Rzetelnie opracowany materiał teoretyczny jest wzbogacony o inspirujące, zachęcające do rozbudowy literackiego warsztatu ćwiczenia. Najcenniejszym elementem kursu jest jednak możliwość uzyskania wiarygodnej oceny efektów własnej pracy. Prowadzone przez Panią Beatę Wawryniuk konsultacje dzięki wnikliwym, konkretnym komentarzom i wskazówkom pozwalają spojrzeć na swoją dotychczasową twórczość z szerszej perspektywy, dostrzec to, co jest jej atutem oraz to, co wymaga udoskonalenia. Szansę na konfrontację własnych wyobrażeń z odbiorem czytelniczym daje również możliwość przesłania swoich tekstów doświadczonym przedstawicielom branży wydawniczej i uzyskania aż sześciu recenzji, podpowiadających początkującym pisarzom, jak napisać powieść, która stanie się atrakcyjną, entuzjastycznie przyjętą przez czytelników pozycją wydawniczą. Marta Radomska
Decyzja o udziale w kursie zapadła praktycznie z minuty na minutę. Pomyślałam sobie „skoro chcesz to robić, to po co to odwlekać?” I dobrze zrobiłam. Uważam, że kurs został dobrze przygotowany merytorycznie. Najważniejsze, podstawowe dla każdego pisarza informacje, zostały podane w przystępny, jasny i klarowny sposób. Dodatkowo „praca domowa” po każdej lekcji pozwalała utrwalić nowy materiał, sprawdzić siebie i swoje możliwości. Zawsze mogłam liczyć na wsparcie, kontakt mailowy był szybki i przyjazny. Według mnie naprawdę było warto – kiedyś wydawało mi się, że wystarczy usiąść i dać się ponieść pisaniu… Jednak kolejne lekcje uświadomiły mi, jak ważne jest nie tylko zaplanowanie tematu i poszczególnych scen, ale także jak istotny jest odpowiedni research i wykreowanie całego świata przedstawionego. Rzetelne opinie specjalistów dały mi do myślenia, ale także dodały mi wiary w siebie i mój warsztat. Na pewno będę dalej pracować nad sobą i korzystać z wiedzy i umiejętności, jakie nabyłam podczas kursu. Agnieszka Wiraszka
Chcę pisać. Ale to nie łatwe. Zapisałam się więc na warsztaty. By mnie oceniono, mobilizowano, dano jasne motywy do działania. To jest pewnie niestety jedyny tekst mój jaki zostanie opublikowany. Jednak beztalencie ze mnie. Więc oceniam warsztaty bardzo wysoko. Bo nie zniechęciłam się i chcę pracować nad swoim warsztatem na warsztatach dalej. Dużo nowej dla mnie wiedzy i dużo cierpliwości i sympatii ze strony prowadzącej. Gorąco polecam. Cezaria Maciejewska
Podczas kursu „Warsztat pisarza” zdobyłam wiedzę między innymi na temat prawidłowego układu fabuły powieści/opowiadania, co pozwoliło mi na uporządkowanie planu książki, nad którą aktualnie pracuję. Zwłaszcza cenne były dla mnie ćwiczenia zadawane do każdej z lekcji. Dzięki nim określiłam rdzeń fabularny mojej powieści, spisałam jej plan, ale też starałam się opracować główną bohaterkę, tak by stała się postacią z krwi i kości. Wykonane zadania konsultowała pani Beata Wawryniuk, dzięki czemu miałam szansę na konfrontację z wymagającym i wnikliwym czytelnikiem. Było to dla mnie szczególnie cennym doświadczeniem. Małgorzata Maciaszek
Kurs uświadomił mi, że dążenie do doskonałości to ciężka praca, a dobrzy pisarze nie biorą się znikąd. Każdy talent potrzebuje solidnego treningu. Dzięki lekcjom można nauczyć się odpowiedniego podejścia do pisania oraz poznać metody budowania scen i postaci, wykorzystywane przez najlepszych. Może po przeczytaniu lekcji nie staniemy się od razu pisarzami mierzącymi się ze Stephenem Kingiem czy Henrykiem Sienkiewiczem, ale nasze powieści na pewno nie będą nudne. Miłym zaskoczeniem były też przesłane linki, kierujące do konkretnych stron internetowych, zawierających zasoby, które pomagają przy tworzeniu powieści. Szkoda że, pisania w ten sposób, nie uczą w szkołach, mielibyśmy wysyp dobrych autorów. Kurs na piątkę. Adrianna Antosz
Kurs „warsztat pisarza” jest bardzo motywujący do pisania. Daje wiedzę i pozwala spojrzeć na własne pomysły z innej perspektywy. Materiały są ciekawe, osoba prowadząca niezwykle miła i pomocna. Dziękuję. Aleksandra Bielecka
Kurs „Warsztat pisarza” prowadzony przez Panią Beatę Wawryniuk był moim drugim kursem pisarskim online. Jego struktura jest prosta; cotygodniowe lekcje i ćwiczenie, które można przesłać do oceny, nawet cztery tygodnie po zakończeniu kursu. Może być to i zaletą i wadą, w zależności od indywidualnym predyspozycji organizacyjnych kursanta. Dodam, że lekcje były przesyłane regularnie i Pani Wawryniuk odpowiadała na maile tego samego lub następnego dnia. Lekcje są napisane w przystępny sposób i bardzo konkretnie podchodzą do tematu pisania. Bardzo podobał mi się ton lekcji – wykładów, który nie ofiarował porad w stylu, „Jeśli chcesz być successful, zrób to i to, a twoje dzieło będzie hitem.” W zamiast możemy przeczytać, na przykład: „Z pewnością nie warto kierować się modami, które obowiązują w danym czasie na rynku wydawniczym (…)” Lekcje zawierają też linki do przydatnych stron internetowych i dają praktyczne rady w kwestii researchu, języka, budowy powieści, czy opowiadania.
Dla mnie, zdecydowanym bonusem i motywacją do wzięcia udziału w kursie, była możliwość uzyskania profesjonalnej opinii o naszym tekście. Otrzymałam je kilka tygodni po zakończeniu kursu i uważam, iż jest to niesamowicie cenna jego część. Przygotowuje ona i zachęca do poważnego podejścia do pisania. A jest to według mnie, niezbędny składnik w procesie stawania się twórcą/ twórczynią. Aneta Mazur
Kurs WŁASNE WYDAWNICTWO
Kurs „Własne Wydawnictwo” firmowany przez PR Education jest świetnym doradcą dla początkującego Wydawcy. Cierpliwie i konsekwentnie tłumaczy co i jak po kolei trzeba zaplanować, żeby wydać piękną książkę i co najważniejsze – jak ją promować i jak skutecznie sprzedawać. Myślę, że ten kurs jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu nieopierzony Wydawca zamieni się w profesjonalistę. Gorąco polecam. Jolanta Marcolla
Internetowy kurs „Własne Wydawnictwo” zorganizowany przez PR Education okazał się nieocenioną pomocą dla początkującego wydawcy. Twórcy kursu mają bez wątpienia ogromną wiedze na temat realiów prawnych i ekonomicznych bardzo trudnego i specyficznego rynku książki. Informacje są podane w sposób przystępny, a nauka szybko zaprocentuje, gdyż pozwoli uniknąć wielu pułapek czyhających na osoby stawiające pierwsze kroki jako wydawcy. Zdecydowanie polecam! Marcin Czachor, Wydawnictwo Ekonomiczne „Heterodox”
Idealne wprowadzenie dla każdej osoby zaczynającej przygodę na rynku wydawniczym. Polecam! Katarzyna Tykocka
Całe doświadczenie oceniam bardzo pozytywnie. Zarówno przyszli autorzy jak i wydawcy otrzymają w tym kursie porządny zastrzyk wiedzy o rzeczywistości wydawniczej. Serdecznie polecam! Agata Mleczko
Podejmując decyzję o udziale w kursie, nie wiedziałam czego będę mogła się po nim tak na prawdę spodziewać. Sama też raczej nie miałam i nie mam nadal ambicji do założenia własnego wydawnictwa, nie wykluczam jednak pracy w wydawnictwie, a na pewno będę nadal pracować z książkami. Motywacją do wykupienia kursu była chęć głębszego poznania pracy wydawnictwa, standardów pracy z autorami oraz osobami wykonującymi projekty layoutów, ilustracji. Jako grafik ta wiedza wydaje mi się bardzo cenna. I niewątpliwie ten kurs spełnił moje oczekiwania. Teraz już wiem jak mogę rozmawiać z wydawnictwami, czego mogę się po nich spodziewać, jakie są ich problemy, na co uważać, jak wyglądają kolejne etapy wydawania książek. Wiedza jaką zdobyłam będzie mi pomocna także we współpracy z autorami książek, którzy wydają swoje książki sami oraz innymi moimi klientami. W kursie poświęcone jest dużo miejsca na zagadnienia związane z promocją w Internecie i mediach społecznościowych. Ujęte w nich rady oraz fakty poparte przykładami stanowią uniwersalną wiedzę, którą można wykorzystać przy swoich projektach, niezależnie czy prowadzi się bloga, stronę czy fanpage książki lub wydawnictwa ale także swoją lub swojego klienta.
Polecam ten kurs każdemu, kto w jakikolwiek sposób współpracuje lub ma zamiar współpracować z wydawnictwami/wydawcami i oczywiście tym, którzy chcieliby założyć swoje wydawnictwo. Lekcje nie są długie, nie przytłaczają ilością nowego materiału. Więcej czasu na pewno będzie trzeba poświęcić na wykonywanie zadań, które rekomendowane są na końcu każdej lekcji. Na pewno warto je robić. W większości są to zadania praktyczne i wymagające. Odpowiedzi zwrotne na moje rozwiązane zadania zawsze były pełne i zaangażowane, można tez było zadawać swoje własne pytania i zawsze otrzymywałam wartościową odpowiedź. Każda lekcja wysłana była w terminie, a kontakt i rozmowy z Panią Beatą były profesjonalne i w pełni wyczerpywały tematy. Anna Pikuła
Kurs JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
Bardzo wartościowy kurs, który w prosty sposób przekazuje wszystkie ważne informacje techniczne na temat wydania książki. Materiał każdej lekcji jest przejrzysty i dobrze uporządkowany. Dla mnie, jako początkującej pisarki, wiedza ta okazała się niezwykle cenna i przydatna. Uważam, iż każdy kto napisał, pisze lub zamierza napisać książkę, a potem ją wydać, powinien posiadać taką garść informacji teoretycznych, jakie oferuje ten właśnie kurs. Daria Węsierska
Szkolenie przeprowadzone w pełni profesjonalnie, materiały przygotowane bardzo starannie. Przez cały czas kursu dbano o stały kontakt z uczestnikami. Ciekawe i pełne pożytecznych rad, a nie zbędnych banałów. Polecam. Julia Sarna.
Jestem bardzo zadowolona z kursu, bo w przystępny i zwięzły sposób opisuje różne metody wydawnicze i tłumaczy najważniejsze pojęcia z nimi związane, co jest dużym plusem. Oprócz tego zaletą kursu są zaprezentowane aktualne wiadomości oraz adresy konkretnych stron internetowych. Polecam wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć czegoś przydatnego i ciekawego. Sylwia Kępa
Przed wszystkim pragnę wyrazić ogromną wdzięczność za zaangażowanie intelektualne oraz emocjonalne Pani Beaty Wawryniuk w moje kłopoty wydawnicze. Od pierwszych tygodni kursu zaskoczył mnie łatwy kontakt. Pomimo formy internetowej kursu, bardzo szybko rozwinęła się niezwykle osobista relacja, tak uprzywilejowana, jakbym była jedynym uczniem. Bogata i szczera wymiana myśli podczas korespondencji mailowej i przy uwagach do ćwiczeń stworzyła atmosferę sprzyjającą owocnej współpracy. Z biegiem czasu ośmieliłam się podzielić otwarcie moimi problemami wydawniczymi i zostałam wysłuchana. Przy okazji Pani Beata Wawryniuk „podrasowała” mój wizerunek i rozwiała wiele moich wątpliwości. Chciałam podkreślić ważny efekt psychologiczny: otóż trafiłam na ten kurs podczas tzw. kryzysu wydawniczego, kiedy byłam już gotowa dać sobie spokój z moim niedoszłym debiutem literackim. Ten kurs okazał się skutecznym antidotum na ten kryzys. Przyniósł mi dystans wobec moich niepowodzeń w poszukiwaniu tradycyjnego wydawcy. Pozwolił także zrozumieć funkcjonowanie polskiego rynku wydawniczego. Z jednej strony pomógł mi relatywizować moje problemy, z drugiej strony otworzył przede mną inne możliwości. A najważniejsze, że uchronił mnie od pochopnego wydatku za „łatwą” publikację, wobec licznych ofert wydawniczych, bez żadnej analizy gustów i potrzeb grupy docelowej mojej książki.
Osobiście chwalę sobie formę internetową, która pozwala na uczestnictwo w kursie, nawet mieszkając tysiące kilometrów od kraju. Moim celem było zrozumienie obecnych realiów rynku i dostosowanie metody wydawniczej do własnej sytuacji. Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Przyznam, że wcześniej słabo rozróżniałam różne formy self-publishingu i nie rozumiałam, dlaczego tzw. firmy wydawnicze żądają wysokiej zapłaty. Od zakończenia kursu jestem w stanie przeanalizować różne metody wydawnicze i podjąć decyzję świadomie. Każda z metod jest przedstawiona obiektywnie, z wyliczeniem atutów i wad, co pomaga w wyrobieniu własnej opinii i ostatecznie – w wyborze optymalnego rozwiązania. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk niczego nie sugeruje, przedstawia jedynie elementy pomocne w podjęciu decyzji.
Jeśli chodzi o same lekcje, oceniam je jako pragmatyczne, treściwe i rzeczowe. Innymi słowy – teksty są konkretne, w stylu łatwym do przyswojenia, bez zbędnych rozważań teoretycznych. Po raz pierwszy spotykam się z tak syntetycznymi lekcjami, zamiast przegadanej teorii. Chociaż jestem przyzwyczajona do przyswajania obszernych materiałów, doceniłam zwięzłość tych lekcji. Ich przejrzysta i staranna forma graficzna ułatwia lekturę. To materiał przedstawiony klarownie i powiązany z innymi lekcjami. Osobiście wolę je wydrukować, by czytać na papierze, podkreślać, dopisywać notatki na marginesie itp. W ten sposób już przy pierwszej lekturze łatwo przyswajam materiał. A propos ćwiczeń: muszę podkreślić cenny wkład Pani Beaty Wawryniuk – ogromną wartość dodaną do moich własnych prób budowania narzędzi marketingowych. Podziwiam jej doskonałe wyczucie co do treści mojej książki i trafną analizę w oparciu o moje nieudolne notki. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk dostosowała się do mojego temperamentu „perfekcjonistki” i kilkakrotnie sprawdzała nowe wersje tych samych ćwiczeń. W ten sposób za każdym razem szlifowałyśmy jakiś aspekt moich przyszłych narzędzi promocyjnych. Jej uwagi i pomysły na dopracowanie tych notek były motywującymi wskazówkami i otwierały nowe możliwości i perspektywy. Niezwykle cenię sobie ogromną dostępność Pani Beaty Wawryniuk i elastyczność co do rytmu pracy, gdyż nie każdy uczeń może skończyć ćwiczenie w danym tygodniu związane z bieżącą lekcją. Wspomnę też o cierpliwości w wyjaśnianiu nawet błahych kwestii – żadne pytanie nie pozostało bez odpowiedzi. Zgadzam się z opiniami innych kursantów i podpisuję się pod nimi. Starałam się nie powtarzać, a wyrazić nowe aspekty… Skończę serdecznym podziękowaniem Pani Beacie Wawryniuk, za cenny wkład w mój „proces” wydawniczy, a także za wsparcie psychiczne oraz stymulację intelektualną. Maria Narel-Challot
Kurs JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
Kursy prowadzone przez p. Beatę Wawryniuk dostarczają istotnej wiedzy na temat teorii i praktyki działań PR, między innymi także na rynku książki. Cotygodniowa pigułka informacji podanych w uporządkowanej i przejrzystej formie pozwoliła mi odkryć możliwości działań media relations, o których nie myślałam do tej pory. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy chcieliby się dokształcać, ale wydaje im się, że pośród codziennych obowiązków nie znajdą na to czasu – dzięki budowie materiałów oraz wystarczającej ilości czasu na zapoznanie się z ich treścią każdy będzie mógł skorzystać z podanej wiedzy. Katarzyna Kowalska, Co-edition. Usługi wydawnicze
Drodzy Państwo! Brałam udział w dwóch kursach internetowych: „Promocja książki w mediach” oraz „Jak wydać książkę”. Obydwa kursy przeprowadzone zostały bardzo sprawnie. Autorka kursu odpowiada na każde pytanie, o każdej porze jest dostępna dla kursantów. Atmosfera na kursie (choć to przestrzeń Internetu i wydawać by się mogło, że nie jest wyczuwalna) panuje bardzo sympatyczna. Wiedza zawarta w wykładach daje kursantowi wspaniałe narzędzie to poruszania się po mediach. Jest wręcz nieodzowną pomocą w pracy z książką, jako produktem, który jak każdy produkt wymaga przygotowania i promocji, żeby go sprzedać. Bez promocji, produkt nie istnieje i nie wystarczy talent pisarza, doskonała fabuła, bo osamotniona książka trafi co najwyżej tylko do rąk rodziny i przyjaciół. Nie odniesie sukcesu rynkowego. Bez wiedzy zdobytej na kursach nie wiedziałabym nawet, jak się zabrać do profesjonalnego wprowadzania książki na rynek. Obydwa kursy polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Dziękuję Organizatorom i gorąco pozdrawiam, Agnieszka Czachor.
Kurs JAK WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
Kurs jest świetny. Podaje przydatne narzędzia, uczy, informuje, prowadzi za rękę przez zawiłe korytarze promocji. Z pewnością przyda się każdemu autorowi, który pragnie zaistnieć na rynku czytelniczym i sam, bądź ze swoim wydawnictwem, jak najlepiej zareklamować swe dzieło. Ćwiczenia pomogą każdemu w wyborze najkorzystniejszych opcji reklamy. Są jasne, czytelne, dają konkretną wiedzę. Umiejętny podział lekcji na mniejsze, łatwiejsze do przemyślenia fragmenty, powoduje, że wiedzę tę przyswaja się bezproblemowo i otwiera ona nowe możliwości każdemu uczestnikowi kursu. Katarzyna Buziak
Wydawało mi się, że sporo wiem o rynku wydawniczym i promocji w internecie. Napisałam w końcu dwie książki, od ponad dwóch lat rozwijam autorskiego bloga. Czego odkrywczego mogę się dowiedzieć? Przyznam, że zapisałam się na szkolenie internetowe „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie” z ciekawości. Chciałam zyskać świeże spojrzenie na znane tematy, a dostałam sporą pigułkę wiedzy, którą wykorzystuję w zasadzie każdego dnia. Formuła 12 lekcji, w której każda trafia do mnie raz na tydzień bardzo mi odpowiadała. Miałam czas i przestrzeń na wdrożenie wskazówek Pani Beaty w życie, przetestowanie ich i konfrontację z rzeczywistością. Co ważne, konsultacje i dostępność Autorki pomiędzy lekcjami nie były pustą deklaracją, ponieważ żadne moje pytania nie pozostały nigdy bez odpowiedzi.
Kurs ma zdecydowanie kilka mocnych stron. Przede wszystkim zamiast ogólników – uczestnik dostaje konkretne porady i praktyczne wskazówki do zastosowania od zaraz. Język kursu jest bardzo przystępny. Myślę, że nawet dla kogoś, kto nie ma jeszcze żadnych doświadczeń z rynkiem wydawniczym, wszystko będzie zrozumiałe i jasne. Jednak największą wartość miała dla mnie część merytoryczna kursu. Najważniejsze dla mnie lekcje dotyczyły analizy książki, e-mail marketingu, pozyskiwania patronatów i zasad współpracy z dziennikarzami. Lekcje poruszające kwestie związane z obecnością w blogosferze i mediach społecznościowych dla osoby, która prowadzi własnego bloga i fan page nie będą odkryciem Ameryki, ale na pewno rzucą nowe światło na te kwestie.
Podsumowując mogę śmiało stwierdzić, że wzięłam dla siebie naprawdę sporo z kursu „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie”. Dzięki niemu uświadomiłam sobie, że mogę promować siebie, jako twórcę i autora niezależnie od promocji moich książek. Mogę to oczywiście połączyć, ale nie muszę. Co więcej, mogę zaplanować i wdrożyć strategię promocji długo po premierze książek (co z resztą zamierzam uczynić). A książki są skutecznym narzędziem promocji mnie jako eksperta w danej dziedzinie, więc warto wykorzystać potencjał drzemiący w obu tych zakresach. Z radością polecam kurs „Jak wypromować i sprzedać książkę internecie” tym osobom, które poszukują rzetelnej wiedzy, popartej doświadczeniem i preferują pracę w swoim własnym rytmie. To był zdecydowanie jeden z bardziej praktycznych kursów internetowych, w jakich brałam udział.
Katarzyna Żbikowska, www.mapymysli.com, autorka „Mapy myśli w biznesie” i „Komunikacja biznesowa oczami kierownika projektu”.
Szkolenie JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
Rewelacyjne szkolenie o działaniach, które należy podjąć, aby książka lub płyta stała się bestsellerem rynkowym. Precyzyjnie opracowane materiały informacyjne o kolejnych krokach, które trzeba wykonać na etapach pisania, wydawania, promowania lub sprzedaży własnego dzieła. Jerzy Kostowski, autor książki „Przywilej wyboru”
Najlepsze szkolenie na jakim byłam. Cena odpowiada w pełni jego wartości. Jest równoznaczne z kilkumiesięcznym stażem w wydawnictwie. Jest to gotowa instrukcja krok po kroku „jak wydać, wypromować i sprzedać bestseller”, łącznie z gotowym planem kampanii PR i wzorami dokumentów. Po szkoleniu musisz już tylko napisać książkę, jeśli jeszcze jej nie masz”. Urszula Zawadzka
Przesympatyczna osoba wypowiada się na tematy, które doskonale zna z własnego, wieloletniego doświadczenia. Robi to w lekkostrawny, często dowcipny i po kobiecemu miękko-obfity sposób. Inspiruje do działania, zaraża energią. Czego chcieć więcej od osoby prowadzącej szkolenia? Szczerze polecam to szkolenie wszystkich, którym bliska jest tematyka promowania książek. Przepraszam – bestsellerów. Dorota Szelezińska, „Autostopy”
Znakomite, bardzo praktyczne szkolenie. Ciekawe przykłady, świetnie przygotowane materiały, bardzo dobrze przygotowana prowadząca. Anna Borys
Jednodniowa bardzo treściwa dawka informacji na temat rynku wydawniczego w Polsce. Joanna Sorn-Gara
Szkolenie “Jak wydać i sprzedać bestseller” to najlepsze szkolenie, w którym do tej pory uczestniczyłam. Pani Beata Wawryniuk posiada ogromną wiedzę i kompetencje z zakresu praktyki PR. Prowadząca w przejrzysty sposób przekazuje uporządkowaną teorię, popierając ją przykładami “z życia wziętymi”. Na szkoleniu uczestnik nabywa wiedzę z zakresu rynku wydawniczego, promocji, pozyskiwania sponsorów, jak i dystrybucji, co pozwala na zwiększenie efektywności pracy w wydawnictwie. Szkolenie było bardzo inspirujące, serdecznie polecam zarówno wydawcom, przyszłym wydawcom oraz pisarzom – każdy znajdzie coś dla siebie! Michalina Zawadka
To z pewnością najlepsze i najciekawsze szkolenie, w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Dowiedzieliśmy się wiele o dostępnych metodach wydawniczych, a także o wszelkich rodzajach promocji książki w Internecie i innych mediach. Prowadząca okazała się przemiłą i niezwykle kompetentną osobą, która odpowiadała na wszystkie nasze pytania jeszcze zanim zdążyłyśmy je zadać. Poza tym dostałyśmy mnóstwo praktycznych wskazówek i materiałów – pojawiły się informacje o tym, jak dokonać analizy książki, jak zorganizować spotkanie promocyjne, podpisać umowę sponsorską, czy skorzystać z usług agencji literackiej. Z czystym sumieniem polecam wszystkim, którzy planują wydać, wypromować i sprzedać bestseller. Katarzyna Parda
Przyznam, że finalnie, jestem pod ogromnym wrażeniem szkolenia. W ciągu jednego dnia Beata Wawryniuk przekazała nam ogrom wiedzy, podzieliła się mnóstwem materiałów, każdy temat omawiając kompleksowo i niezwykle praktycznie. Budujące i inspirujące jest to, że swoją niebagatelną wiedzę popiera przykładami z własnego doświadczenia. To nie jest teoria, ale żywy, realny PR wydawniczy, który znajduje odzwierciedlenie w mojej codziennej pracy. Polecam! Anna Pasieka-Blycharz, Wydawnictwo WAM
Świetne szkolenie! Kilka gęstych w treść godzin spędzonych w kameralnej grupie. Żadnego teoretyzowania, za to dużo praktycznych wskazówek, a niekiedy i wprowadzenie niemal w wiedzę tajemną. Plus gruba pomarańczowa teczka – nie tylko na pamiątkę. Niejeden chciałby mieć jej zawartość na swoim biurku… Anna Sosnowska, miesięcznik „W drodze”
Świetne szkolenie. Intensywne i doskonale przeprowadzone. Bardzo pomogło mi w uporządkowaniu mojej wiedzy o zasadach i metodach promocji książek. Praktyczne rady – bezcenne. Gorąco polecam wszystkim pracującym w wydawnictwach bez względu na zajmowane stanowisko. Materiały , które dostałam w trakcie szkolenia ogromnie przydatne. Ewelina Osińska, Muza SA
„Jak wydać, wypromować i sprzedać bestseller” było jednym z najlepszych szkoleń, w jakich do tej pory uczestniczyłam. Kiedykolwiek. Całość została perfekcyjnie zaplanowana i przygotowana – otrzymaliśmy mnóstwo przydatnych materiałów (m.in. wzory umów), informacje były przekazywane w przystępny sposób, mieliśmy wystarczająco dużo czasu na dyskusje i burze mózgów. Najważniejsze jest jednak to, że prowadząca dokładnie przemyślała, kto i po co przychodzi na takie szkolenie i przygotowała taką dziewięciogodzinną pigułkę wiedzy, w której nie brakowało ani jednego elementu ani też nie było rzeczy zbędnych. Szkolenie było niezwykle inspirujące, bardzo praktyczne i polecam je nawet osobom, które tak, jak ja nie są nowicjuszami w branży książkowej. A stawiających w niej swoje pierwsze kroki zachęcam, by zrobili to wspólnie z Beatą Wawryniuk i PR Education. Kamila Kanafa, agent literacki
Szkolenie systematyzuje wiedzę na temat zadań stojących przed współczesnym kandydatem na wydawcę, a osobom z branży uświadamia, że ich praca może być bardziej efektywna. Pokazuje sprawdzone sposoby na promowanie książek. Duży plus za ilość i jakość materiałów pomocniczych, wszelkiego rodzaju tabelki, wzory pism itd. Ewa Orzeszek
Szkolenie było świetne. Wpływ na to miała duża ilość wiedzy przekazana na jednym spotkaniu, która dodatkowo była popierana autentycznymi przykładami, a nie wydumanymi, które aż rażą sztucznością. Chyba najlepszą rekomendacją jest to, że przyjeżdżając na szkolenie poszukiwałem pracy w wydawnictwie. Miesiąc później, kiedy wypełniam ankietę, już znalazłem pracę w dziale public relations wydawnictwa. Może to zabrzmi trochę patetycznie, ale jak widać to szkolenie „może zmienić twoje życie nie do poznania”. Piotr Wrąbel
Jeśli ktoś zastanawia się nad założeniem małego wydawnictwa, samodzielnym wydaniem książki lub nawet jej napisaniem, albo z jakiegokolwiek innego powodu chce poznać branżę wydawniczą, nie powinien tego robić nie wziąwszy wcześniej udziału w szkoleniu „Jak wydać i wypromować bestseller”. Mnóstwo bezcennych, praktycznych informacji na temat specyfiki polskiego rynku wydawniczego. Do tego świetne umiejętności trenerskie prowadzącej! Jedno z najlepszych szkoleń w jakich kiedykolwiek brałam udział. Naprawdę było warto! Dziękuję. Anna Śpiewak
Szkolenie było super. Mnóstwo wiedzy w ciągu jednego dnia, w pigułce. Beata świetnie przygotowana merytorycznie, uczestnicy szkolenia – z ciekawymi pomysłami do realizacji. Wyniosłam ze spotkania: poczucie owocnie spędzonego czasu, przekonanie, że nareszcie zaczyna mi się klarować, jak działa ten rynek oraz – co najważniejsze – zapał do działania. Dziękuję i polecam! Karolina Monkiewicz-Święcicka
Świetne szkolenie! Prowadzone z zaangażowaniem i profesjonalnie. Wzięłam w nim udział z rozpędu, prosto po podyplomowych studiach edytorskich. Wydawało mi się, że wiem już wszystko, ale czułam potrzebę potwierdzenia wiedzy. Niespodziewanie poznałam wiele praktycznych metod promocji i reklamy, przygotowanych specjalnie dla małych wydawnictw, także dla pojedyńczych autorów. W dodatku z niedużym budżetem. Pasja trenerki sprawiła, że w ciągu całego dnia nie czułam zmęczenia. Doskonale przygotowane materiały mam na własność, korzystam z nich w moim wydawnictwie codziennie. Ewa Agnieszka Frankowska, Wydawnictwo Czerwona Papuga
Szkolenie „Jak wydać i wypromować bestseller” to jedna z najciekawszych „burzy mózgów”, w której uczestniczyłam. Duża wiedza i łatwość jej przekazywania, ale także wytworzenie znakomitej, twórczej atmosfery oraz umiejętność dyscyplinowania i stymulowania do myślenia, to jedne z najważniejszych cech prowadzącej. Nie sposób nie wspomnieć także o poczuciu humoru, które szkolenie zamieniło w konstruktywne spotkanie fachowców i marzycieli. Bo czymże innym jest działalność wydawnicza, szczególnie w tak trudnych dla tej branży czasach, jeśli nie przygodą właśnie? Fachowe rady i doświadczenie p. Beaty spowodowały, że ze szkolenia wyszłam z głową pełną pomysłów i… od razu wzięłam się do ich realizacji. Czego chcieć więcej? Jedynie tyle pasji i zaangażowania, ile przekazała nam Beata Wawryniuk. Polecam z pełną odpowiedzialnością.
Ewa Paciorek, manager Wydawnictwa Wojciech MarzecJestem osobą, która lubi pisać. Ostatnio dużo rzeczy działo się w moim życiu i postanowiłem podzielić się z innymi swoim doświadczeniem. Na szkolenie trafiłem dzięki mojej żonie, która znalazła w komputerze stronę „Jak wydać i wypromować bestseller”, ponieważ od pewnego czasu nosiłem się z pomysłem wydania swojego ebooka. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Na szkoleniu poruszane były wszytkie kwestie, które mnie interesowały: jak wydać książkę w formie ebooka, jakie firmy zajmują się konwersją, jak mogę trafić do dużej ilości odbiorców, jak trafić na inne rynki. Gorąca polecam dla osób, które maja pewne doświadczenie lub są świeżynkami, jak ja. Maciej Gronek
Dziękuję za bardzo interesujące szkolenie – Jak wydać i wypromować bestseller. W ciągu jednego dnia dostałem sporą pigułkę wiedzy. Zrozumiałem podstawowe zasady, dlaczego się je stosuje, co się dzięki nim osiąga. Bardzo miła prowadząca, Beata Wawryniuk, skupiła się na pokazaniu mechanizmów i „reguł gry”. Z tymi podstawami mogę dalej próbować sił samodzielnie. Podobało mi się jedno z ćwiczeń, dotyczące kolejności działań (chodziło o dotarcie z informacją do dziennikarza – krok po kroku). Z pozoru proste ćwiczenie, okazało się bardzo pouczające. Bo kiedy rozumiem procesy, działam w odpowiedniej kolejności. Czasami ważne są detale: czy zadzwonić przed wysłaniem, czy po wysłaniu maila? Grupa składała się z osób z „różnych bajek”, ale szkolenie było na tyle uniwersalne, że każdy wyniósł dla siebie to, czego potrzebował. Szczerze polecam! Piotr Porczyński, e-publika
Kurs: „Jak wydać i wypromować bestseller” pozwolił mi uwierzyć, że moja książka znajdzie odbiorców. Tak, właśnie tak! Oni nie będą jej szukać. Przecież nawet nie będą wiedzieć, że ją napisałam. Dlatego, to książka ma zapukać do czytelników. Ma się im przedstawić, uwieść i skraść im serca. Jak to zrobić? No właśnie. Nie byłoby tego kursu, gdyby nie to pytanie. Po kursie wiem, że wszystko w moich rękach. Począwszy od napisania, przez promocję, aż po sprzedaż. Albo, przynajmniej, przez prawidłowy dobór środków na osiągnięcie zamierzonego celu: wydania i wypromowania bestsellera! Zachęcam do wzięcia spraw w swoje ręce. Zachęcam do kursu. A potem wszystko ma się po prostu udać!
Justyna Stawarz – autorka książki, która wkrótce będzie wydana, „TojaNike”Sympatyczna, bardzo dobrze przygotowana prowadząca wraz z interesującym zagadnieniem sprawiły, że dziewięć godzin minęło w czasie krótszym niż kilka mrugnięć okiem, a dawka przekazanej wiedzy wyskoczyła poza skalę miernika szkoleń:)
Tomasz Wiśniewski, Instytut Adama MickiewiczaMam bardzo pozytywne wrażenia. Dowiedziałam się wielu rzeczy, zwłaszcza z dziedziny marketingu, które na pewno wykorzystam przy zakładaniu własnego wydawnictwa. Szkolenie podsunęło mi też parę bazowych pomysłów, które będą dla mnie jakimś punktem odniesienia i bazą do dalszego ich rozwijania według własnego zapotrzebowania. Dodam jeszcze, że uważam szkolenie za naprawdę wartościowe źródło wiedzy i mam poczucie dobrze wydanych pieniędzy:) Marta Niespodziewany
Rzeczowe, pożyteczne, ciekawe – polecam.
Urszula Kuzińska, pracownik naukowy UWSzkolenie przeprowadzone profesjonalnie i w bardzo miłej atmosferze, sprzyjającej zarówno chłonięciu wiedzy jak i zadawaniu pytań. Profesjonalne i ludzkie podejście prowadzącej, wyrażające się na każdym etapie – począwszy od maili informacyjnych, na szczerym zainteresowaniu indywidualnymi planami i projektami uczestników skończywszy. Szkolenie jest cennym źródłem informacji o współczesnym rynku wydawniczym w jego różnych (nie tylko tradycyjnych) odsłonach, a jednocześnie dużym motywatorem i chyba jedynym tego typu szkoleniem obecnie oferowanym potencjalnym autorom i wydawcom. Świetna inicjatywa. Jagoda Ratajczak
Świetne przygotowanie merytoryczne prowadzącej i jej bogate doświadczenie sprawiają, że szkolenie to jest bardzo praktyczne i ukazuje wiele sprawdzonych, już gotowych rozwiązań. Polecam szkolenie przede wszystkim autorom, a także małym i średnim wydawnictwom. Każdy znajdzie coś dla siebie i na pewno wykorzysta wiedzę zdobytą na tym szkoleniu. Karolina Borowska, Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii
Świetne szkolenie, szczególnie dla osób planujących założenie wydawnictwa. Bezcenne rady również dla tych, którzy chcą wydać powieść (niekoniecznie od razu w formie papierowej) Bardzo przydatne materiały pomocnicze. Całe szkolenie bardzo inspirujące – dziękuję!!! Katarzyna Jędrych-Waniek, Twój Styl
„Jak wydać, wypromować i sprzedać bestseller” – tytuł szkolenia, moim zdaniem, w pełni oddaje istotę omawianych na nim zagadnień. Kompetentna i sympatyczna trenerka w sposób konkretny i zrozumiały przybliżyła mi tematykę dotyczącą self‑publishingu, skutecznej promocji książki oraz współpracy z mediami. Dla mnie istotne były zagadnienia: efektywne działania PR, zawieranie umów patronackich i sponsorskich, tworzenie newsa i informacji prasowej, a także rynek dystrybucyjny. Wiedza i doświadczenie zarówno trenerki, jak i kursantów, wpłynęły na sprawny przebieg szkolenia w twórczej i przyjaznej atmosferze. Myślę, że osoby początkujące w branży wydawniczej, jak również „weterani” w tej dziedzinie, będą mogli wynieść ze szkolenia sporo przydatnych informacji i wykorzystać je hobbystycznie lub w swojej codziennej pracy. Magdalena Piczkowska, Akademia Muzyczna w Łodzi
Może nie na temat, ale moja opinia dotyczy prowadzącej, która potrafi zarazić entuzjazmem (pewnie jak na PR-owca przystało). I za entuzjazm dziękuję. Magdalena Lenart, Wydawnictwo 2 Kolory
Jestem zadowolona z udziału w szkoleniu, ponieważ usystematyzowało moją wiedzę. Kilka rzeczy dzięki niemu mogę poprawić i kilka innych, które były dla mnie nowością wcielić w życie. Szkolenie było bardzo skondensowane i rzeczowe. Trenerka bardzo dobrze prowadziła zajęcia, nie pozwalała by program się rozmył w pobocznych wątkach. Cały dzień uważam za udany i chętnie polecę innym. Iwona Stabeusz, Wydawnictwo Literówka
Z pełnym przekonaniem polecam szkolenie „Jak wydać, wypromować i sprzedać bestseller”, zarówno tym, którzy dopiero przymierzają się do założenia własnego wydawnictwa, jak i tym, którzy już działają na tym polu. Podczas szkolenia można zapoznać się z niezwykle rzeczowo omówionymi kwestiami dotyczącymi kampanii promocyjnych, zasad współpracy z mediami, dystrybutorami etc., a także uzyskać dostęp do wielu pożytecznych dokumentów, takich jak: wzory umów, listy z propozycjami współpracy, plany medialnej promocji książki. Pojawiło się również kilka przydatnych ćwiczeń przeprowadzonych w bardzo miłej atmosferze. Dziękuję, pozdrawiam, polecam. Marcin Czerkasow
„Jak wydać, wypromować i sprzedać bestseller” to profesjonalne i w pełni praktyczne szkolenie! Bez zbędnego teoretyzowania, otrzymujemy konkretne porady, pomysły i narzędzia w jaki sposób zaistnieć na rynku wydawniczym z produktem jakim jest książka. Ogromna ilość materiałów, z którymi wychodzimy ze szkolenia jest jego kolejnym atutem. Polecam zarówno tym, którzy zaczynają swoją przygodę z wydawaniem książek, ale także doświadczonym wydawcom. Agnieszka Bereźnicka-Serafin, Leo Media
Kurs PR W MAŁEJ FIRMIE
Wspaniale przygotowany kurs! W niezwykle przejrzystej formie (logiczny podział na części porządkujący wiedzę i stopniowo wprowadzający w kolejne zagadnienia) otrzymujemy materiały o wysokiej przydatności w życiu zawodowym. Klarownie podana wiedza teoretyczna przeplata się z ciekawymi przykładami praktycznymi (bezcenne case study ilustrujące sposoby rozwiązywania problemów z obszaru PR). Szczerze polecam! Maria Michalik
Na kurs zapisałam się pod wpływem chwili i wcale nie żałuję. Kolejne lekcje są dobrze opisane, dzięki czemu wiedza jest łatwo przyswajalna. Mimo, iż posiadałam częściową wiedzę na temat PR, to sam kurs, oprócz jej uzupełnienia, pozwolił mi ją także uporządkować.
Polecam! Agnieszka Amrogowicz
Szkolenie JAK WYPROMOWAĆ BESTSELLER
„Bestseller” – ulubione słowo każdego wydawcy. „Szkolenie” – słowo, którego pracownicy wydawnictw zwykle nie lubią. (Dużo czasu spędzonego na bezproduktywnym siedzeniu). Tym razem było inaczej. Dwa dni wypełnione po brzegi skondensowaną wiedzą. Efekt: pierwsza książka wydana po szkoleniu – Ukryta siła – trafiła na listy bestsellerów niemal tuż po premierze. Warto skorzystać, aby móc skuteczniej promować, a co za tym idzie – sprzedawać własne tytuły. Zespół Wydawnictwa Galaktyka