Jak wypromować książkę W MEDIACH
skuteczny sposób na rynkowy sukces książki
… kurs polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Agnieszka Czachor
Do kogo skierowany jest Kurs?
Kurs jest skierowany do:
- pracowników działów marketingu, PR i promocji wydawnictw
- pracowników agencji PR
- pracowników agencji literackich
- wydawców
- autorów.
Co daje uczestnictwo w Kursie?
Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest przygotowany przez specjalistę wydawniczego PR z wieloletnim doświadczeniem na rynku książki. Gruntownie omawia zasady, narzędzia i techniki współpracy z mediami, dostosowane do rynku książki i doskonale sprawdzające się przy promowaniu treści związanych z książką, autorem i wydarzeniami literackimi. Udostępnia profesjonalne, praktyczne rozwiązania, których celem jest zbudowanie owocnych relacji z dziennikarzami, wzrost liczby i jakości publikacji w mediach oraz generowanie sprzedaży.
Niektóre wydawnictwa, z którymi współpracowała Autorka Kursu:
- Wydawnictwo Muza
- Wydawnictwo Galaktyka
- Wydawnictwo Wojciech Marzec
- Wydawnictwo Od deski do deski
- Wydawnictwo Mamania
- Wydawnictwo Dlaczemu
- Wydawnictwo Zaklęty Papier
- Wydawnictwo Podskoki
- Wydawnictwo Al Reves
- Wydawnictwo Mind&Dream
- Wydawnictwo Wimana
- Wydawnictwo Waspos
- Wydawnictwo Al Reves
- Wydawnictwo Czerwona Papuga
Opnie o kursie
Cotygodniowa pigułka informacji podanych w uporządkowanej i przejrzystej formie pozwoliła mi odkryć możliwości działań media relations, o których nie myślałam do tej pory. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy chcieliby się dokształcać, ale wydaje im się, że pośród codziennych obowiązków nie znajdą na to czasu – dzięki budowie materiałów oraz wystarczającej ilości czasu na zapoznanie się z ich treścią każdy będzie mógł skorzystać z podanej wiedzy. Katarzyna Kowalska, Co-edition. Usługi wydawnicze
Drodzy Państwo! Brałam udział w dwóch kursach internetowych: „Promocja książki w mediach” oraz „Jak wydać książkę”. Obydwa kursy przeprowadzone zostały bardzo sprawnie. Autorka kursu odpowiada na każde pytanie, o każdej porze jest dostępna dla kursantów. Atmosfera na kursie (choć to przestrzeń Internetu i wydawać by się mogło, że nie jest wyczuwalna) panuje bardzo sympatyczna. Wiedza zawarta w wykładach daje kursantowi wspaniałe narzędzie to poruszania się po mediach. Jest wręcz nieodzowną pomocą w pracy z książką, jako produktem, który jak każdy produkt wymaga przygotowania i promocji, żeby go sprzedać. Bez promocji produkt nie istnieje i nie wystarczy talent pisarza, doskonała fabuła, bo osamotniona książka trafi co najwyżej tylko do rąk rodziny i przyjaciół. Nie odniesie sukcesu rynkowego. Bez wiedzy zdobytej na kursach nie wiedziałabym nawet, jak się zabrać do profesjonalnego wprowadzania książki na rynek. Obydwa kursy polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Dziękuję Organizatorom i gorąco pozdrawiam, Agnieszka Czachor.
Unikatowe zalety Kursu
- praktyczna, profesjonalna i sprawdzona wiedza z dziedziny wydawniczego media relations
- dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, narzędzi PR oraz materiałów dla mediów, case study oraz ćwiczenia
- ocena i uwagi zwrotne do planu kampanii promocyjnej przygotowanej przez uczestnika Kursu
- możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do potrzeb i możliwości uczestnika Kursu
- uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.
Program Kursu
Lekcja 1. Planowanie działań media relations na rynku książki. Zasady współpracy z dziennikarzami.
- Specyfika działań media relations na rynku książki.
- Analiza książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
- Planowanie promocji książki w mediach.
- Zasady współpracy z dziennikarzami.
Lekcja 2. Profesjonalna baza dziennikarzy – jak ją stworzyć i jak nią zarządzać.
- Błędy przy tworzeniu bazy mediów.
- Jak zbudować profesjonalną bazę mediów.
Lekcja 3. Techniki i narzędzia media relations na rynku książki.
- Cztery techniki komunikacji z dziennikarzami.
- Cztery rodzaje narzędzi media relations.
Lekcja 4. News i informacja prasowa o książce i autorze – jak pisać, by zainteresować media.
- Zasady pisanie newsów.
- Trzy rodzaje newsów.
- Jak napisać profesjonalną informację prasową.
Lekcja 5. Systematyzacja działań – wypracowanie idealnego modelu komunikacji z mediami.
- Stworzenie zaplecza, które optymalizuje działania media relations.
Lekcja 6. Jak zorganizować konferencję prasową na temat książki.
- Rodzaje spotkań z dziennikarzami.
- Elementy składowe udanej konferencji prasowej.
- Organizacja konferencji prasowej na temat książki.
Lekcja 7. Jak zorganizować spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.
- Spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.
- Jak zorganizować udane spotkanie autorskie.
Lekcja 8. Sztuka udzielania wywiadów przez autora dla prasy, radia i telewizji.
- Przygotowanie do wywiadu na temat książki.
- Wywiady dla prasy, radia i telewizji.
Lekcja 9. Działania niestandardowe w książkowym media relations – sztuka wyróżniania się.
- Trzy pomysły na wyjątkową kampanię.
Lekcja 10. Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.
- Zasady współpracy patronackiej i sponsorskiej na rynku książki.
- Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.
Lekcja 11. Monitoring mediów i ocena działań media relations.
- Rodzaje monitoringu mediów.
- Ocena działań media relations.
Autorka Kursu
Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie na stanowisku kierownika działu, a następnie wiceprezesa ds. komunikacji. Zaplanowała i zrealizowała dziesiątki kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Perepeczko, Agnieszka Frączek, Jan Pietrzak, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.
Od 12 lat prowadzi szkolenia dla wydawców, autorów i instytucji kultury. Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz podyplomowe Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Metodologia Kursu
Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest kursem online. Na kurs składa się 11 lekcji, które zawierają: tekst lekcji oparty na praktyce wydawniczej autorki kursu, wzory materiałów marketingowych i narzędzi PR, liczne przykłady działań promocyjnych, ćwiczenia. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową raz w tygodniu (we wtorki). Po ukończeniu kursu uczestnik przygotowuje plan kampanii promocyjnej wybranej książki, zwrotnie otrzymując uwagi i podpowiedzi od prowadzącej. Przesłanie do oceny planu kampanii promocyjnej gwarantuje otrzymanie certyfikatu.
Termin i cena Kursu
Najnowsza edycja kursu Jak wypromować książkę w mediach rozpocznie się 10 czerwca br.
Cena kursu: 997 zł: treść lekcji, wzory dokumentów i narzędzi PR, wzory materiałów dla mediów, case study, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń u prowadzącej (zwrotnie uwagi, sugestie i podpowiedzi), analiza planu kampanii promocyjnej książki (wybranej przez uczestnika), test, dyplom ukończenia Kursu.
Zapisz się na Kurs
By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:
- Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
- Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
- Bank: BNP Paribas S.A.
- Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu
- Kwota: 997 zł
W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl.
Zobacz też:
kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA
Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.

