Jak wypromować książkę W MEDIACH | PR Education

Jak wypromować książkę W MEDIACH

skuteczny sposób na rynkowy sukces książki

 

… kurs polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Agnieszka Czachor

 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs jest skierowany do:

  • autorów
  • wydawców
  • pracowników działów marketingu, PR i promocji wydawnictw
  • pracowników agencji literackich
  • pracowników agencji PR.

Co daje uczestnictwo w Kursie?

Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest przygotowany przez specjalistę wydawniczego PR z wieloletnim doświadczeniem na rynku książki. Gruntownie omawia zasady, narzędzia i techniki współpracy z mediami, dostosowane do rynku książki i doskonale sprawdzające się przy promowaniu treści związanych z książką, autorem i wydarzeniami literackimi. Udostępnia profesjonalne, praktyczne rozwiązania, których celem jest zbudowanie owocnych relacji z dziennikarzami, wzrost liczby i jakości publikacji w mediach oraz generowanie sprzedaży.

Opnie o kursie

Cotygodniowa pigułka informacji podanych w uporządkowanej i przejrzystej formie pozwoliła mi odkryć możliwości działań media relations, o których nie myślałam do tej pory. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy chcieliby się dokształcać, ale wydaje im się, że pośród codziennych obowiązków nie znajdą na to czasu – dzięki budowie materiałów oraz wystarczającej ilości czasu na zapoznanie się z ich treścią każdy będzie mógł skorzystać z podanej wiedzy. Katarzyna Kowalska, Co-edition. Usługi wydawnicze

Drodzy Państwo! Brałam udział w dwóch kursach internetowych: „Promocja książki w mediach” oraz „Jak wydać książkę”. Obydwa kursy przeprowadzone zostały bardzo sprawnie. Autorka kursu odpowiada na każde pytanie, o każdej porze jest dostępna dla kursantów. Atmosfera na kursie (choć to przestrzeń Internetu i wydawać by się mogło, że nie jest wyczuwalna) panuje bardzo sympatyczna. Wiedza zawarta w wykładach daje kursantowi wspaniałe narzędzie to poruszania się po mediach. Jest wręcz nieodzowną pomocą w pracy z książką, jako produktem, który jak każdy produkt wymaga przygotowania i promocji, żeby go sprzedać. Bez promocji produkt nie istnieje i nie wystarczy talent pisarza, doskonała fabuła, bo osamotniona książka trafi co najwyżej tylko do rąk rodziny i przyjaciół. Nie odniesie sukcesu rynkowego. Bez wiedzy zdobytej na kursach nie wiedziałabym nawet, jak się zabrać do profesjonalnego wprowadzania książki na rynek. Obydwa kursy polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Dziękuję Organizatorom i gorąco pozdrawiam, Agnieszka Czachor.

Unikatowe zalety Kursu

  • praktyczna, profesjonalna i sprawdzona wiedza z dziedziny wydawniczego media relations
  • dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, case study oraz ćwiczenia
  • możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do potrzeb i możliwości uczestnika Kursu
  • konsultowanie ćwiczeń z autorką Kursu, ekspertką wydawniczego PR
  • uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.

Program Kursu

Lekcja 1. Planowanie działań media relations na rynku książki. Zasady współpracy z dziennikarzami.

  • Specyfika działań media relations na rynku książki.
  • Analiza książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
  • Planowanie promocji książki w mediach.
  • Zasady współpracy z dziennikarzami.

Lekcja 2. Profesjonalna baza dziennikarzy – jak ją stworzyć i jak nią zarządzać.

  • Błędy przy tworzeniu bazy mediów.
  • Jak zbudować profesjonalną bazę mediów.

Lekcja 3. Techniki i narzędzia media relations na rynku książki.

  • Cztery techniki komunikacji z dziennikarzami.
  • Cztery rodzaje narzędzi media relations.

Lekcja 4. News i informacja prasowa o książce i autorze – jak pisać, by zainteresować media.

  • Zasady pisanie newsów.
  • Trzy rodzaje newsów.
  • Jak napisać profesjonalną informację prasową.

Lekcja 5. Systematyzacja działań – wypracowanie idealnego modelu komunikacji z mediami.

  • Stworzenie zaplecza, które optymalizuje działania media relations.

Lekcja 6. Jak zorganizować konferencję prasową na temat książki.

  • Rodzaje spotkań z dziennikarzami.
  • Elementy składowe udanej konferencji prasowej.
  • Organizacja konferencji prasowej na temat książki.

Lekcja 7. Jak zorganizować spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.

  • Spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.
  • Jak zorganizować udane spotkanie autorskie.

Lekcja 8. Sztuka udzielania wywiadów przez autora dla prasy, radia i telewizji.

  • Przygotowanie do wywiadu na temat książki.
  • Wywiady dla prasy, radia i telewizji.

Lekcja 9. Działania niestandardowe w książkowym media relations – sztuka wyróżniania się.

  • Trzy pomysły na wyjątkową kampanię.

Lekcja 10. Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.

  • Zasady współpracy patronackiej i sponsorskiej na rynku książki.
  • Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.

Lekcja 11. Monitoring mediów i ocena działań media relations.

  • Rodzaje monitoringu mediów.
  • Ocena działań media relations.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 13 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Dmitrij Strelnikoff, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.

Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz podyplomowe Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu biznesu, kultury, edukacji i sztuki.

Metodologia Kursu

Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest kursem internetowym. Na kurs składa się 11 lekcji, które zawierają: lekcję, materiały, wzory dokumentów, ćwiczenia. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika raz w tygodniu (we wtorki). Przez cały okres Kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami ze specjalistą wydawniczego PR, opiekunem Kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i cena Kursu

Edycja wakacyjna kursu Jak wypromować książkę w mediach rozpocznie się 1 sierpnia i będzie trwała do 10 października 2017 r. Cena Kursu: 329 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, konsultacje, test, dyplom ukończenia Kursu.

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.