Jak wypromować książkę W MEDIACH | PR Education

Jak wypromować książkę W MEDIACH

skuteczny sposób na rynkowy sukces książki

 

… kurs polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Agnieszka Czachor

 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs jest skierowany do:

  • autorów
  • wydawców
  • pracowników działów marketingu, PR i promocji wydawnictw
  • pracowników agencji literackich
  • pracowników agencji PR.

Co daje uczestnictwo w Kursie?

Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest przygotowany przez specjalistę wydawniczego PR z wieloletnim doświadczeniem na rynku książki. Gruntownie omawia zasady, narzędzia i techniki współpracy z mediami, dostosowane do rynku książki i doskonale sprawdzające się przy promowaniu treści związanych z książką, autorem i wydarzeniami literackimi. Udostępnia profesjonalne, praktyczne rozwiązania, których celem jest zbudowanie owocnych relacji z dziennikarzami, wzrost liczby i jakości publikacji w mediach oraz generowanie sprzedaży.

Niektóre wydawnictwa, z którymi współpracowała Autorka Kursu:

  • Wydawnictwo Muza
  • Wydawnictwo Galaktyka
  • Wydawnictwo Wojciech Marzec
  • Wydawnictwo Od deski do deski
  • Wydawnictwo Mamania
  • Wydawnictwo Dlaczemu
  • Wydawnictwo Zaklęty Papier
  • Wydawnictwo Podskoki
  • Wydawnictwo Al Reves
  • Wydawnictwo Mind&Dream
  • Wydawnictwo Wimana
  • Wydawnictwo Waspos
  • Wydawnictwo Al Reves
  • Wydawnictwo Czerwona Papuga

Opnie o kursie

Cotygodniowa pigułka informacji podanych w uporządkowanej i przejrzystej formie pozwoliła mi odkryć możliwości działań media relations, o których nie myślałam do tej pory. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy chcieliby się dokształcać, ale wydaje im się, że pośród codziennych obowiązków nie znajdą na to czasu – dzięki budowie materiałów oraz wystarczającej ilości czasu na zapoznanie się z ich treścią każdy będzie mógł skorzystać z podanej wiedzy. Katarzyna Kowalska, Co-edition. Usługi wydawnicze

Drodzy Państwo! Brałam udział w dwóch kursach internetowych: „Promocja książki w mediach” oraz „Jak wydać książkę”. Obydwa kursy przeprowadzone zostały bardzo sprawnie. Autorka kursu odpowiada na każde pytanie, o każdej porze jest dostępna dla kursantów. Atmosfera na kursie (choć to przestrzeń Internetu i wydawać by się mogło, że nie jest wyczuwalna) panuje bardzo sympatyczna. Wiedza zawarta w wykładach daje kursantowi wspaniałe narzędzie to poruszania się po mediach. Jest wręcz nieodzowną pomocą w pracy z książką, jako produktem, który jak każdy produkt wymaga przygotowania i promocji, żeby go sprzedać. Bez promocji produkt nie istnieje i nie wystarczy talent pisarza, doskonała fabuła, bo osamotniona książka trafi co najwyżej tylko do rąk rodziny i przyjaciół. Nie odniesie sukcesu rynkowego. Bez wiedzy zdobytej na kursach nie wiedziałabym nawet, jak się zabrać do profesjonalnego wprowadzania książki na rynek. Obydwa kursy polecam każdemu, kto wiąże swoją przyszłość z książką, bo bez tej wiedzy nie ruszy z miejsca. Dziękuję Organizatorom i gorąco pozdrawiam, Agnieszka Czachor.

Unikatowe zalety Kursu

  • praktyczna, profesjonalna i sprawdzona wiedza z dziedziny wydawniczego media relations
  • dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, narzędzi PR oraz materiałów dla mediów, case study oraz ćwiczenia
  • ocena i uwagi zwrotne do planu kampanii promocyjnej przygotowanej przez uczestnika Kursu
  • możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do potrzeb i możliwości uczestnika Kursu
  • uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.

Program Kursu

Lekcja 1. Planowanie działań media relations na rynku książki. Zasady współpracy z dziennikarzami.

  • Specyfika działań media relations na rynku książki.
  • Analiza książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
  • Planowanie promocji książki w mediach.
  • Zasady współpracy z dziennikarzami.

Lekcja 2. Profesjonalna baza dziennikarzy – jak ją stworzyć i jak nią zarządzać.

  • Błędy przy tworzeniu bazy mediów.
  • Jak zbudować profesjonalną bazę mediów.

Lekcja 3. Techniki i narzędzia media relations na rynku książki.

  • Cztery techniki komunikacji z dziennikarzami.
  • Cztery rodzaje narzędzi media relations.

Lekcja 4. News i informacja prasowa o książce i autorze – jak pisać, by zainteresować media.

  • Zasady pisanie newsów.
  • Trzy rodzaje newsów.
  • Jak napisać profesjonalną informację prasową.

Lekcja 5. Systematyzacja działań – wypracowanie idealnego modelu komunikacji z mediami.

  • Stworzenie zaplecza, które optymalizuje działania media relations.

Lekcja 6. Jak zorganizować konferencję prasową na temat książki.

  • Rodzaje spotkań z dziennikarzami.
  • Elementy składowe udanej konferencji prasowej.
  • Organizacja konferencji prasowej na temat książki.

Lekcja 7. Jak zorganizować spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.

  • Spotkanie autorskie atrakcyjne medialnie.
  • Jak zorganizować udane spotkanie autorskie.

Lekcja 8. Sztuka udzielania wywiadów przez autora dla prasy, radia i telewizji.

  • Przygotowanie do wywiadu na temat książki.
  • Wywiady dla prasy, radia i telewizji.

Lekcja 9. Działania niestandardowe w książkowym media relations – sztuka wyróżniania się.

  • Trzy pomysły na wyjątkową kampanię.

Lekcja 10. Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.

  • Zasady współpracy patronackiej i sponsorskiej na rynku książki.
  • Pozyskiwanie sponsorów i patronów dla książek i spotkań autorskich.

Lekcja 11. Monitoring mediów i ocena działań media relations.

  • Rodzaje monitoringu mediów.
  • Ocena działań media relations.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie na stanowisku kierownika działu, a następnie wiceprezesa ds. komunikacji. Zaplanowała i zrealizowała dziesiątki kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Perepeczko, Agnieszka Frączek, Jan Pietrzak, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.

Od 12 lat prowadzi szkolenia dla wydawców, autorów i instytucji kultury. Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz podyplomowe Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

Metodologia Kursu

Kurs Jak wypromować książkę w mediach jest kursem online. Na kurs składa się 11 lekcji, które zawierają: tekst lekcji oparty na praktyce wydawniczej autorki kursu, wzory materiałów marketingowych i narzędzi PR, liczne przykłady działań promocyjnych, ćwiczenia. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową raz w tygodniu (we wtorki). Po ukończeniu kursu uczestnik przygotowuje plan kampanii promocyjnej wybranej książki, zwrotnie otrzymując uwagi i podpowiedzi od prowadzącej. Przesłanie do oceny planu kampanii promocyjnej gwarantuje otrzymanie certyfikatu.

Termin i cena Kursu

Najnowsza edycja kursu Jak wypromować książkę w mediach rozpocznie się 28 listopada br.

Cena kursu: 890 zł: treść lekcji, wzory dokumentów i narzędzi PR, wzory materiałów dla mediów, case study, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń u prowadzącej (zwrotnie uwagi i podpowiedzi), analiza planu kampanii promocyjnej, test, dyplom ukończenia Kursu.

Zapisz się na Kurs

By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:

  • Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
  • Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
  • Bank: BNP Paribas S.A.
  • Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu
  • Kwota: 890 zł

 W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.