Jak wypromować i sprzedać książkę W INTERNECIE | PR Education

Jak wypromować i sprzedać książkę W INTERNECIE

Kurs internetowy: wykorzystaj potencjał internetu do promocji i sprzedaży książki

 

Odsetek kupujących online ustabilizował się – stanowią oni 77% wszystkich badanych internautów. (e-Commerce Polska 2022 r.).

 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs jest skierowany do:

  • autorów beletrystyki i poradników
  • wydawców
  • pracowników działów marketingu, PR i promocji wydawnictw
  • pracowników agencji literackich
  • pracowników agencji PR.

Co daje uczestnictwo w kursie?

Kurs internetowy JAK WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE krok po kroku pokazuje, jak wykorzystać tanie i bezpłatne narzędzia internetowe do wypromowania tytułu i wizerunku autora, a tym samym znacząco wpłynąć na rozpoznawalność i sprzedaż książki. Ćwiczenia pozwalają pogłębić wiedzę i przekuć ją w praktyczne umiejętności, dzięki którym autor lub wydawca może w pełni wykorzystać stojącą przed nim rynkową szansę.

Niektóre wydawnictwa, z którymi współpracowała Autorka Kursu:

  • Wydawnictwo Muza
  • Wydawnictwo Galaktyka
  • Wydawnictwo Wojciech Marzec
  • Wydawnictwo Od deski do deski
  • Wydawnictwo Mamania
  • Wydawnictwo Zaklęty Papier
  • Wydawnictwo Dlaczemu
  • Wydawnictwo Podskoki
  • Wydawnictwo Mind&Dream
  • Wydawnictwo Wimana
  • Wydawnictwo Waspos
  • Wydawnictwo Al Reves
  • Wydawnictwo Czerwona Papuga

Opinia o kursie

Kurs jest świetny. Podaje przydatne narzędzia, uczy, informuje, prowadzi za rękę przez zawiłe korytarze promocji. Z pewnością przyda się każdemu autorowi, który pragnie zaistnieć na rynku czytelniczym i sam, bądź ze swoim wydawnictwem, jak najlepiej zareklamować swe dzieło. Ćwiczenia pomogą każdemu w wyborze najkorzystniejszych opcji reklamy. Są jasne, czytelne, dają konkretną wiedzę. Umiejętny podział lekcji na mniejsze, łatwiejsze do przemyślenia fragmenty, powoduje, że wiedzę tę przyswaja się bezproblemowo i otwiera ona nowe możliwości każdemu uczestnikowi kursu. Katarzyna Buziak

Wydawało mi się, że sporo wiem o rynku wydawniczym i promocji w internecie. Napisałam w końcu dwie książki, od ponad dwóch lat rozwijam autorskiego bloga. Czego odkrywczego mogę się dowiedzieć? Przyznam, że zapisałam się na szkolenie internetowe „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie” z ciekawości. Chciałam zyskać świeże spojrzenie na znane tematy, a dostałam sporą pigułkę wiedzy, którą wykorzystuję w zasadzie każdego dnia. Formuła 12 lekcji, w której każda trafia do mnie raz na tydzień bardzo mi odpowiadała. Miałam czas i przestrzeń na wdrożenie wskazówek Pani Beaty w życie, przetestowanie ich i konfrontację z rzeczywistością. Co ważne, konsultacje i dostępność Autorki pomiędzy lekcjami nie były pustą deklaracją, ponieważ żadne moje pytania nie pozostały nigdy bez odpowiedzi.

Kurs ma zdecydowanie kilka mocnych stron. Przede wszystkim zamiast ogólników – uczestnik dostaje konkretne porady i praktyczne wskazówki do zastosowania od zaraz. Język kursu jest bardzo przystępny. Myślę, że nawet dla kogoś, kto nie ma jeszcze żadnych doświadczeń z rynkiem wydawniczym, wszystko będzie zrozumiałe i jasne. Jednak największą wartość miała dla mnie część merytoryczna kursu. Najważniejsze dla mnie lekcje dotyczyły analizy książki, e-mail marketingu, pozyskiwania patronatów i zasad współpracy z dziennikarzami. Lekcje poruszające kwestie związane z obecnością w blogosferze i mediach społecznościowych dla osoby, która prowadzi własnego bloga i fan page nie będą odkryciem Ameryki, ale na pewno rzucą nowe światło na te kwestie.

Podsumowując mogę śmiało stwierdzić, że wzięłam dla siebie naprawdę sporo z kursu „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie”. Dzięki niemu uświadomiłam sobie, że mogę promować siebie, jako twórcę i autora niezależnie od promocji moich książek. Mogę to oczywiście połączyć, ale nie muszę. Co więcej, mogę zaplanować i wdrożyć strategię promocji długo po premierze książek (co z resztą zamierzam uczynić). A książki są skutecznym narzędziem promocji mnie jako eksperta w danej dziedzinie, więc warto wykorzystać potencjał drzemiący w obu tych zakresach. Z radością polecam kurs „Jak wypromować i sprzedać książkę internecie” tym osobom, które poszukują rzetelnej wiedzy, popartej doświadczeniem i preferują pracę w swoim własnym rytmie. To był zdecydowanie jeden z bardziej praktycznych kursów internetowych, w jakich brałam udział.

Katarzyna Żbikowska, www.mapymysli.com, autorka „Mapy myśli w biznesie” i „Komunikacja biznesowa oczami kierownika projektu”.

Unikatowe zalety Kursu

  • Zestaw narzędzi i metod działania, gotowych do wykorzystania.
  • Praktyczna wiedza na temat profesjonalnej promocji książki i autora w internecie.
  • Dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, case studies oraz ćwiczenia.
  • Skonsultowanie planu kampanii promocyjnej w internecie z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do potrzeb i możliwości uczestnika.
  • Uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

Program Kursu

Lekcja 1. Czytelnicy – jak do nich dotrzeć za pomocą narzędzi internetowych. 

  • Specyfika działań promocyjnych na rynku książki i w internecie.
  • Analiza książki – punkt wyjścia działań PR. 
  • Planowanie kampanii promocyjnej w internecie.  

Lekcja 2. Wykorzystanie strony internetowej w celu skutecznej promocji i sprzedaży książki.

  • Strona WWW – jak skutecznie promować książkę poprzez stronę internetową.
  • Jak stworzyć internetowe biuro prasowe i dlaczego jest nam potrzebne.

Lekcja 3. E-mail marketing – jak stworzyć listę mailingową i wykorzystać jej potencjał do promocji i sprzedaży książki.

  • Zasady efektywnego e-mail marketingu na rynku książki.
  • Jak stworzyć atrakcyjny newsletter.

Lekcja 4. Marketing wirusowy – jak sprawić, by informacja o książce rozchodziła się po sieci.

  • Co to jest marketing wirusowy, jak działa i co może zrobić dla naszej książki.
  • Zastosowanie marketingu wirusowego na rynku książki.

Lekcja 5. Blogosfera – promowanie książki we współpracy z blogerami. 

  • Blog, blogerzy, blogosfera – jak to ugryźć?
  • Formy współpracy z blogerami w celu promocji książki.
  • Współpraca promocyjna z influencerami.

Lekcja 6. Serwisy społecznościowe – jak promować książkę w social media?

  • Profile w mediach społecznościowych.
  • Pierwsze kroki w social media wydawcy lub autora.

Lekcja 7. Facebook – planowanie strategii komunikacji o książce.

  • Co to jest strategia, jak ją zaprojektować i dlaczego bez niej ani rusz?

Lekcja 8. Facebook – projektowanie i prowadzenia fan page’a promującego książkę.

  • Pomysł na fan page – cztery sposoby obecności na FB.
  • Pozyskiwanie fanów, którzy czytają książki.  
  • Angażowanie fanów - jak działać, by strona tętniła życiem, czyli edge range i inne historie.

Lekcja 9. Facebook – wspieranie sprzedaży książki za pomocą Facebooka.

  • Przeobrażanie fanów w klientów kupujących nasze książki.
  • Posty komercyjne – jakie są rodzaje postów komercyjnych i co robić, by zadziałały.

Lekcja 10. Instagram i TikTok w działaniach promocyjnych

  • Instagram – jak dotrzeć do naszych czytelników.
  • TikTok – przez zabawę do sprzedaży.

Lekcja 11. Współpraca z mediami internetowymi – jak pisać artykuły na temat książki.

  • Budowa artykułu prasowego.
  • Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat książki.
  • Jak opublikować artykuł.

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, ekspert wydawniczego PR, trenerka, wydawca. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała dziesiątki kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Perepeczko, Agnieszka Frączek, Jan Pietrzak, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.

Od 12 lat prowadzi szkolenia dla wydawców, autorów i pracowników instytucji kultury. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

Metodologia Kursu

Kurs Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie jest kursem internetowym. Na kurs składa się 11 lekcji, w skład których wchodzą: treść lekcji, case studies, wzory materiałów, ćwiczenia. Lekcje będą wysyłane drogą e-mailową raz w tygodniu (we wtorki). W okresie 3 miesięcy od ukończenia kursu uczestnik przygotowuje plan kampanii promocyjnej w internecie, który zostanie przeanalizowany przez prowadzącą. Kurs zakończy się wystawieniem certyfikatu (pod warunkiem przygotowania i przesłania przez uczestnika planu kampanii promocyjnej w internecie).

Termin i cena Kursu

Najbliższa edycja kursu Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie rozpocznie się 12 grudnia br. 

WERSJA ZAAWANSOWANA KURSU: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń, analiza planu kampanii promocyjnej w internecie, dyplom ukończenia kursu (po przesłaniu planu kampanii). Cena Kursu: 790 zł

Zapisz się na Kurs

By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:

  • Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
  • Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
  • Bank: BNP Paribas S.A.
  • Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu
  • Kwota: 790 zł

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: Jak napisać książkę, czyli WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.