Jak wypromować i sprzedać książkę W INTERNECIE
Kurs internetowy: wykorzystaj potencjał internetu do promocji i sprzedaży książki
Odsetek kupujących online ustabilizował się – stanowią oni 77% wszystkich badanych internautów. (e-Commerce Polska).
Do kogo skierowany jest Kurs?
Kurs jest skierowany do:
- autorów beletrystyki i poradników
- wydawców
- pracowników działów marketingu, PR i promocji wydawnictw
- pracowników agencji literackich
- pracowników agencji PR.
Co daje uczestnictwo w kursie?
Kurs internetowy JAK WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE krok po kroku pokazuje, jak wykorzystać tanie i bezpłatne narzędzia internetowe do wypromowania tytułu i wizerunku autora, a tym samym znacząco wpłynąć na rozpoznawalność i sprzedaż książki. Ćwiczenia pozwalają pogłębić wiedzę i przekuć ją w praktyczne umiejętności, dzięki którym autor lub wydawca może w pełni wykorzystać stojącą przed nim rynkową szansę.
Niektóre wydawnictwa, z którymi współpracowała Autorka Kursu:
- Wydawnictwo Muza
- Wydawnictwo Galaktyka
- Wydawnictwo Wojciech Marzec
- Wydawnictwo Od deski do deski
- Wydawnictwo Nowa Era
- Wydawnictwo Mamania
- Wydawnictwo Zaklęty Papier
- Wydawnictwo Tatrzańskiego Parku Narodowego
- Wydawnictwo Dlaczemu
- Wydawnictwo Podskoki
- Wydawnictwo Sam
- Wydawnictwo Mind&Dream
- Wydawnictwo Wimana
- Wydawnictwo Waspos
- Wydawnictwo Al Reves
- Wydawnictwo Czerwona Papuga
Opinia o kursie
Kurs jest świetny. Podaje przydatne narzędzia, uczy, informuje, prowadzi za rękę przez zawiłe korytarze promocji. Z pewnością przyda się każdemu autorowi, który pragnie zaistnieć na rynku czytelniczym i sam, bądź ze swoim wydawnictwem, jak najlepiej zareklamować swe dzieło. Ćwiczenia pomogą każdemu w wyborze najkorzystniejszych opcji reklamy. Są jasne, czytelne, dają konkretną wiedzę. Umiejętny podział lekcji na mniejsze, łatwiejsze do przemyślenia fragmenty, powoduje, że wiedzę tę przyswaja się bezproblemowo i otwiera ona nowe możliwości każdemu uczestnikowi kursu. Katarzyna Buziak
Wydawało mi się, że sporo wiem o rynku wydawniczym i promocji w internecie. Napisałam w końcu dwie książki, od ponad dwóch lat rozwijam autorskiego bloga. Czego odkrywczego mogę się dowiedzieć? Przyznam, że zapisałam się na szkolenie internetowe „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie” z ciekawości. Chciałam zyskać świeże spojrzenie na znane tematy, a dostałam sporą pigułkę wiedzy, którą wykorzystuję w zasadzie każdego dnia. Formuła 12 lekcji, w której każda trafia do mnie raz na tydzień bardzo mi odpowiadała. Miałam czas i przestrzeń na wdrożenie wskazówek Pani Beaty w życie, przetestowanie ich i konfrontację z rzeczywistością. Co ważne, konsultacje i dostępność Autorki pomiędzy lekcjami nie były pustą deklaracją, ponieważ żadne moje pytania nie pozostały nigdy bez odpowiedzi.
Kurs ma zdecydowanie kilka mocnych stron. Przede wszystkim zamiast ogólników – uczestnik dostaje konkretne porady i praktyczne wskazówki do zastosowania od zaraz. Język kursu jest bardzo przystępny. Myślę, że nawet dla kogoś, kto nie ma jeszcze żadnych doświadczeń z rynkiem wydawniczym, wszystko będzie zrozumiałe i jasne. Jednak największą wartość miała dla mnie część merytoryczna kursu. Najważniejsze dla mnie lekcje dotyczyły analizy książki, e-mail marketingu, pozyskiwania patronatów i zasad współpracy z dziennikarzami. Lekcje poruszające kwestie związane z obecnością w blogosferze i mediach społecznościowych dla osoby, która prowadzi własnego bloga i fan page nie będą odkryciem Ameryki, ale na pewno rzucą nowe światło na te kwestie.
Podsumowując mogę śmiało stwierdzić, że wzięłam dla siebie naprawdę sporo z kursu „Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie”. Dzięki niemu uświadomiłam sobie, że mogę promować siebie, jako twórcę i autora niezależnie od promocji moich książek. Mogę to oczywiście połączyć, ale nie muszę. Co więcej, mogę zaplanować i wdrożyć strategię promocji długo po premierze książek (co z resztą zamierzam uczynić). A książki są skutecznym narzędziem promocji mnie jako eksperta w danej dziedzinie, więc warto wykorzystać potencjał drzemiący w obu tych zakresach. Z radością polecam kurs „Jak wypromować i sprzedać książkę internecie” tym osobom, które poszukują rzetelnej wiedzy, popartej doświadczeniem i preferują pracę w swoim własnym rytmie. To był zdecydowanie jeden z bardziej praktycznych kursów internetowych, w jakich brałam udział.
Katarzyna Żbikowska, www.mapymysli.com, autorka „Mapy myśli w biznesie” i „Komunikacja biznesowa oczami kierownika projektu”.
Unikatowe zalety Kursu
- Zestaw narzędzi i metod działania, gotowych do wykorzystania.
- Praktyczna wiedza na temat profesjonalnej promocji książki i autora w internecie.
- Dodatkowe materiały, w tym wzory dokumentów, case studies oraz zadania.
- Skonsultowanie planu kampanii promocyjnej w internecie z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR.
- Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do potrzeb i możliwości uczestnika.
- Uczestnictwo w Kursie potwierdzone dyplomem.
Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.
Program Kursu
Lekcja 1. Czytelnicy – jak do nich dotrzeć za pomocą narzędzi internetowych.
-
Specyfika działań promocyjnych na rynku książki i w internecie.
-
Analiza marketingowa książki – punkt wyjścia działań PR.
-
Planowanie wieloelementowej kampanii promocyjnej w internecie.
-
Czy sprzedawać tylko książkę? Pomysły na poszerzenie sprzedaży.
Lekcja 2. Wykorzystanie strony internetowej w celu skutecznej promocji i sprzedaży książki.
-
Strona WWW – jak skutecznie promować książkę poprzez stronę internetową.
-
Jak stworzyć internetowe biuro prasowe i dlaczego jest nam potrzebne.
-
Jak wykorzystać stronę internetową do sprzedaży książki.
Lekcja 3. E-mail marketing – jak stworzyć listę mailingową i wykorzystać jej potencjał do promocji i sprzedaży książki.
-
Zasady efektywnego e-mail marketingu na rynku książki.
-
Jak stworzyć atrakcyjny newsletter.
-
Lead magnet – haczyk do łowienia czytelników.
-
Jak zaplanować i pisać atrakcyjne treści.
-
Jak wykorzystać newsletter do sprzedaży książki.
Lekcja 4. Marketing wirusowy – jak sprawić, by informacja o książce rozchodziła się po sieci.
-
Co to jest marketing wirusowy, jak działa i co może zrobić dla naszej książki.
-
Zastosowanie marketingu wirusowego do promocji i sprzedaży książki.
Lekcja 5. Blogosfera – promowanie książki we współpracy z blogerami.
-
Blog, blogerzy, blogosfera – jak to ugryźć?
-
Formy współpracy z blogerami w celu promocji książki.
-
Współpraca promocyjna z influencerami.
Lekcja 6. Serwisy społecznościowe – jak promować książkę w social media?
-
Profile w mediach społecznościowych.
-
Pierwsze kroki w social media wydawcy lub autora.
Lekcja 7. Facebook – planowanie strategii komunikacji o książce w social mediach.
-
Co to jest strategia, jak ją zaprojektować i dlaczego bez niej ani rusz?
-
Przygotowywanie materiałów graficznych i video do promocji książki.
Lekcja 8. Facebook – projektowanie i prowadzenia fan page’a promującego książkę.
-
Pomysł na fan page – cztery sposoby obecności na FB.
-
Pozyskiwanie fanów, którzy czytają książki.
-
Angażowanie fanów - jak działać, by strona tętniła życiem, czyli edge range i inne historie.
-
Jak wykorzystać Facebooka do sprzedaży książki
Lekcja 9. Instagram i TikTok w działaniach promocyjnych
- Instagram – jak dotrzeć do naszych czytelników.
- TikTok – przez zabawę do sprzedaży.
Lekcja 10. Współpraca z mediami internetowymi – jak pisać artykuły na temat książki.
- Budowa artykułu prasowego.
- Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat książki.
- Jak opublikować artykuł.
Autorka Kursu
Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, ekspert wydawniczego PR, trenerka, wydawca. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie. Zaplanowała i zrealizowała dziesiątki kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Perepeczko, Agnieszka Frączek, Jan Pietrzak, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach.
Od 12 lat prowadzi szkolenia dla wydawców, autorów i pracowników instytucji kultury. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Metodologia Kursu
Kurs Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie jest kursem internetowym. Na kurs składa się 10 lekcji, w skład których wchodzą: treść lekcji w PDF, lekcje video, case studies, wzory materiałów, zadania do wykonania. Lekcje będą wysyłane drogą e-mailową raz w tygodniu (we wtorki).
W okresie 3 miesięcy od ukończenia kursu uczestnik przygotowuje plan kampanii promocyjnej w internecie, który zostanie przeanalizowany przez prowadzącą. Kurs zakończy się wystawieniem certyfikatu (pod warunkiem przygotowania i przesłania przez uczestnika planu kampanii promocyjnej w internecie).
Termin i cena Kursu
Najbliższa edycja kursu Jak wypromować i sprzedać książkę w internecie rozpocznie się 30 lipca br.
Cena kursu: 790 zł
Zapisz się na Kurs
By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:
- Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
- Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
- Bank: BNP Paribas S.A.
- Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu
- Kwota: 790 zł
W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl
Zobacz też:
kurs kreatywnego pisania: Jak napisać książkę, czyli WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYDAĆ KSIĄŻKĘ
kurs internetowy: WIZERUNEK PISARZA
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.

