WŁASNE WYDAWNICTWO | PR Education

WŁASNE WYDAWNICTWO

czyli sztuka wydawania, promocji i sprzedaży książek!

 

… kurs jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu nieopierzony wydawca zamieni się w profesjonalistę. Gorąco polecam. Jolanta Marcolla

obrazek

Do kogo skierowany jest kurs?

 Kurs jest skierowany do:

  • osób planujących założyć wydawnictwo
  • właścicieli wydawnictw
  • menedżerów i pracowników wydawnictw
  • osób, które chcą pracować w wydawnictwie
  • osób, które chcą wydać książkę samodzielnie, jako autor-wydawca
  • osób, które chcą zgłębić rynek wydawniczy i funkcjonowanie wydawnictw.

Niektóre wydawnictwa, z którymi współpracowałam:

  • Wydawnictwo Muza
  • Wydawnictwo Galaktyka
  • Wydawnictwo Wojciech Marzec
  • Wydawnictwo Od deski do deski
  • Wydawnictwo Nowa Era
  • Wydawnictwo Mamania
  • Wydawnictwo Zaklęty Papier
  • Wydawnictwo Tatrzańskiego Parku Narodowego
  • Wydawnictwo Dlaczemu
  • Wydawnictwo Podskoki
  • Wydawnictwo Sam
  • Wydawnictwo Mind&Dream
  • Wydawnictwo Wimana
  • Wydawnictwo Waspos
  • Wydawnictwo Al Reves
  • Wydawnictwo Czerwona Papuga

Co daje udział w kursie?

Kurs Własne wydawnictwo, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to pierwsze w Polsce aktualne, profesjonalne i w pełni praktyczne kompendium wiedzy, podpowiadające, jak z sukcesem zaistnieć na rynku książki. Kurs gruntownie omawia branżę wydawniczą oraz funkcjonujące w jej ramach metody wydawania, promowania i sprzedaży książek. Uczy, jak profesjonalnie przygotować książkę do publikacji, prezentuje sprawdzone metody promocji książki w mediach i w internecie oraz dostępne metody dystrybucji. Podsuwa narzędzia, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i indywidualnym konsultacjom, pomaga stworzyć optymalny plan funkcjonowania na rynku wydawniczym.

Kurs dostarcza wiedzę na temat:

  • zorganizowania pracy w wydawnictwie
  • możliwości wydawniczych, jakie stwarza współczesny rynek
  • profesjonalnego przygotowania książki do publikacji i wydania produktu najwyższej jakości
  • wydawania książek papierowych i elektronicznych
  • współpracy z innymi podmiotami na rynku (autorzy, specjaliści przygotowujący książkę, agencje literackie, drukarnie, media, hurtownicy, partnerzy i inni)
  • zaplanowania i realizacji promocji książki w mediach
  • skutecznej promocji książki w internecie
  • zadbania o właściwą dystrybucję.

Opinie o Kursie

Kurs „Własne Wydawnictwo” firmowany przez PR Education jest świetnym doradcą dla początkującego Wydawcy. Cierpliwie i konsekwentnie tłumaczy co i jak po kolei trzeba zaplanować, żeby wydać piękną książkę i co najważniejsze – jak ją promować i jak skutecznie sprzedawać. Myślę, że ten kurs jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu nieopierzony Wydawca zamieni się w profesjonalistę. Gorąco polecam. Jolanta Marcolla

Zapragnęłam otworzyć niewielkie własne wydawnictwo, aby wydawać książki głównie napisane przez męża. Mimo poszukiwań, nie znalazłam odpowiedniego podręcznika, który by mi dostarczył potrzebnych w tym zakresie informacji. Prawdziwym ratunkiem okazał się kurs WŁASNE WYDAWNICTWO zorganizowany przez PR Education, dzięki któremu uzyskałam bardzo cenną wiedzę, przedstawioną w sposób ciekawy, przystępny, wyczerpujący oraz w najwygodniejszej dla mnie formie: przez Internet. Z pełnym przekonaniem polecam taki kurs każdemu, kto myśli o założeniu własnego wydawnictwa! Alicja Gołaszewska

Internetowy kurs „Własne Wydawnictwo” zorganizowany przez PR Education okazał się nieocenioną pomocą dla początkującego wydawcy. Twórcy kursu mają bez wątpienia ogromną wiedzę na temat realiów prawnych i ekonomicznych bardzo trudnego i specyficznego rynku książki. Informacje są podane w sposób przystępny, a nauka szybko zaprocentuje, gdyż pozwoli uniknąć wielu pułapek czyhających na osoby stawiające pierwsze kroki jako wydawcy. Zdecydowanie polecam! Marcin Czachor, Wydawnictwo Ekonomiczne „Heterodox”

Ten kurs był dla mnie czymś nowym, szczególnie w zakresie promocji książki. Otworzył mi oczy w wielu dziedzinach dotyczących wydawania książek, także ebooków i audiobooków i ich sprzedaży. Tego mi brakowało. Nie miałem wiedzy. To mnie blokowało i materiały leżały w szufladach. Teraz jest nadzieja, że powstaną książki i zaistnieją w księgarniach w całej Polsce. Janusz Tokarz

Idealne wprowadzenie dla każdej osoby zaczynającej przygodę na rynku wydawniczym. Polecam! Katarzyna Tykocka

W kursie „Własne wydawnictwo” uczestniczyłam od maja do sierpnia 2016 roku. Jako początkujący autor chciałam poznać tajniki rynku wydawniczego aby móc w świadomy sposób współuczestniczyć w procesie wydawniczym. Kurs w znakomity sposób wprowadził w ten trudny i całkowicie nowy dla mnie świat. Prowadząca kurs, krok po kroku, pokazała od czego zacząć i zapoznała nas z głównymi elementami całego procesu. Lekcja za lekcją zaznajomiła nas z wyzwaniami czekającymi na debiutantów jak i na właścicieli wydawnictwa. Najbardziej rozbudowana część kursu dotyczyła promocji i dystrybucji, a więc elementów, które mają ogromny wpływ na sprzedaż. Kurs dotyczył również zagadnień prawnych oraz wydawnictw elektronicznych. Podsumowując trzeba powiedzieć, że kurs w sposób prosty, spójny, logiczny i szczegółowy przeprowadził uczestników przez wszystkie kluczowe zagadnienia. Dodatkową wartością kursu były ćwiczenia po każdych zajęciach, sprawdzane i poprawiane przez prowadzącą. Kurs to nie tylko wiedza ale również konkretne umiejętności. Ogromną zaletą kursu była również osoba prowadzącej zajęcia. Zawsze dostępna, udzielająca wyczerpujących odpowiedzi i dzieląca się swoją wiedzą. Każde moje pytanie dotyczące wydawnictwa otrzymywało konkretną odpowiedź dotyczącą moich pomysłów i zamierzeń.

Całe doświadczenie oceniam bardzo pozytywnie. Zarówno przyszli autorzy jak i wydawcy otrzymają w tym kursie porządny zastrzyk wiedzy o rzeczywistości wydawniczej. Serdecznie polecam! Agata Mleczko

Podejmując decyzję o udziale w kursie, nie wiedziałam czego będę mogła się po nim tak na prawdę spodziewać. Sama też raczej nie miałam i nie mam nadal ambicji do założenia własnego wydawnictwa, nie wykluczam jednak pracy w wydawnictwie, a na pewno będę nadal pracować z książkami. Motywacją do wykupienia kursu była chęć głębszego poznania pracy wydawnictwa, standardów pracy z autorami oraz osobami wykonującymi projekty layoutów, ilustracji. Jako grafik ta wiedza wydaje mi się bardzo cenna. I niewątpliwie ten kurs spełnił moje oczekiwania. Teraz już wiem jak mogę rozmawiać z wydawnictwami, czego mogę się po nich spodziewać, jakie są ich problemy, na co uważać, jak wyglądają kolejne etapy wydawania książek. Wiedza jaką zdobyłam będzie mi pomocna także we współpracy z autorami książek, którzy wydają swoje książki sami oraz innymi moimi klientami. W kursie poświęcone jest dużo miejsca na zagadnienia związane z promocją w Internecie i mediach społecznościowych. Ujęte w nich rady oraz fakty poparte przykładami stanowią uniwersalną wiedzę, którą można wykorzystać przy swoich projektach, niezależnie czy prowadzi się bloga, stronę czy fanpage książki lub wydawnictwa ale także swoją lub swojego klienta.

Polecam ten kurs każdemu, kto w jakikolwiek sposób współpracuje lub ma zamiar współpracować z wydawnictwami/wydawcami i oczywiście tym, którzy chcieliby założyć swoje wydawnictwo. Lekcje nie są długie, nie przytłaczają ilością nowego materiału. Więcej czasu na pewno będzie trzeba poświęcić na wykonywanie zadań, które rekomendowane są na końcu każdej lekcji. Na pewno warto je robić. W większości są to zadania praktyczne i wymagające. Odpowiedzi zwrotne na moje rozwiązane zadania zawsze były pełne i zaangażowane, można tez było zadawać swoje własne pytania i zawsze otrzymywałam wartościową odpowiedź. Każda lekcja wysłana była w terminie, a kontakt i rozmowy z Panią Beatą były profesjonalne i w pełni wyczerpywały tematy. Anna Pikuła

Od kilku lat biorę udział w wielu kursach i szkoleniach dotyczących branży wydawniczej i mogę śmiało powiedzieć, że najwięcej nauczyłam się właśnie podczas Pani kursu.

Zalety kursu

  • Praktyczna wiedza na temat zorganizowania działalności wydawniczej, profesjonalnego przygotowania książki do wydania w wersji papierowej i elektronicznej, metod promocji i dystrybucji publikacji.
  • Wyczerpujące omówienie lekcji, w tym wzory dokumentów i materiałów marketingowych, porady, narzędzia i kontakty. 
  • Case studies z polskiego rynku książki.
  • Ćwiczenia, pozwalające na ugruntowanie wiedzy zawartej w lekcjach.
  • Konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, ekspertem rynku wydawniczego.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

Program kursu

Lekcja 1. Rynek wydawniczy w Polsce – poznaj teren, na który wchodzisz. 

  • Obraz rynku wydawniczego w liczbach.
  • Sektory wydawnicze, czyli różne modele wydawania książek.
  • Rynek książki papierowej.
  • Rynek ebooków i audiobooków.

Lekcja 2. Organizacja pracy w wydawnictwie. 

  • Wydawnictwo jednoosobowe – praca ze wsparciem outsourcingowym.
  • Wydawnictwo zorganizowane w działy.
  • Specjaliści rynku książki: redaktorzy, korektorzy, graficy, specjaliści DTP, tłumacze, drukarze itd. Gdzie ich szukać, jak zatrudniać, jak się rozliczać.
  • Procesy wydawnicze.

Lekcja 3. Współpraca z autorami. 

  • Pozyskiwanie autorów – gdzie i jak szukać, czym się kierować.
  • Agencje literackie – wsparcie wydawcy.
  • Niezbędne elementy udanej współpracy z autorami.

Lekcja 4. Tworzenie planu wydawniczego. 

  • Wzbierający nurt, czyli przewidywanie trendów.
  • Metody i narzędzia przewidywania trendów.
  • Tworzenie efektywnego planu wydawniczego.
  • Wydawanie własnej twórczości.

Lekcja 5. Wydawnictwo a kwestie prawne. 

    • Rodzaje umów wydawniczych.
    • Rozliczanie się z autorami.
    • Elementy prawa autorskiego, które wydawca powinien znać.
    • Ostatnie zmiany w prawie autorskim.
    • VAT a książki.
    • Planowane zmiany prawne na rynku książki.

Lekcja 6. Przygotowanie książki papierowej do wydania. 

      • Profesjonalnie przygotowana książka podstawą sukcesu.
      • Opracowanie językowe – redakcja i korekta.
      • Okładka – przestrzeń dla elementów marketingowych.
      • Skład i łamanie.
      • Wybór papieru.
      • Nadanie numeru ISBN.
      • Tekst na czwartą stronę okładki – jak napisać dobry blurb.

Lekcja 7. Przygotowanie książki elektronicznej (ebooka) do publikacji.

  • Ebook profesjonalny – jak go przygotować.
  • Formaty książek elektronicznych i rodzaje zabezpieczeń.
  • Okładka ebooka.
  • Cena ebooka.

Lekcja 8. Wydanie książki. 

  • Rejestracja w systemie ISBN i zarządzenie pulą numerów.
  • Druk książki papierowej (trzy metody).
  • Konwersja książki elektronicznej do formatów PDF, EPUB i MOBI.
  • Wydanie audiobooka.
  • Oszacowanie kosztów wydania książki papierowej i elektronicznej.
  • Egzemplarze obowiązkowe dla bibliotek.

Lekcja 9. Promocja książki. 

  • Własna aktywność promocyjna czy agencja public relations?
  • Analiza marketingowa książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
  • Metody promocji książki.
  • Plan kampanii promocyjnej.

Lekcja 10. Kampania promocyjna książki w mediach.

  • Książka w mediach – najskuteczniejsza metoda promocji. 
  • Od czego zacząć, czyli jak nawiązać współpracę z dziennikarzami.  
  • Kamienie milowe kampanii promocyjnej i właściwe rozplanowania ich w czasie.
  • Premiera rynkowa książki.

Lekcja 11. Techniki w komunikacji z mediami.

  • Baza mediów – jak ją stworzyć i jak nią zarządzać.
  • Techniki komunikacji z dziennikarzami.

Lekcja 12. Narzędzia komunikacji z mediami.

  • Narzędzia komunikacji z mediami. 
  • Rodzaje i budowa newsów do dziennikarzy. 
  • Jak napisać doskonały news i informację prasową na temat książki i autora.
  • Cenne materiały dodatkowe.

Lekcja 13. Sztuka udzielania wywiadów.

  • Przygotowanie do wywiadu.
  • Udzielanie wywiadów dla prasy, radia i telewizji.

Lekcja 14. Spotkania z czytelnikami.

  • Organizacja spotkań autorskich.
  • Udział w targach, kiermaszach i innych spotkaniach związanych z promocją książki.

Lekcja 15. Patronaty i sponsoring – bezcenne wsparcie dla wydawcy.

  • Czym jest patronat i sponsoring.
  • Jak dobrać partnerów i jak ich pozyskać.
  • Propozycja współpracy – jak ją napisać.
  • Umowy współpracy patronackiej i sponsorskiej.

Lekcja 16. Promocja książki w internecie. 

  • Metody promocji książki, autora, wydawnictwa w internecie. 
  • Strona internetowa wydawnictwa.

Lekcja 17. Promocja na blogach literackich.

  • Współpraca promocyjna z blogerami książkowymi.
  • Współpraca z influencerami.
  • Promocja książki w serwisach czytelniczych.

Lekcja 18. Działania promocyjne na Facebooku.

  • Założenie i prowadzenie efektywnego fan page’a.
  • Metody pozyskiwania i angażowania fanów.
  • Metody wspierania sprzedaży książki za pomocą FB.

Lekcja 19. Zaawansowane działania promocyjne na Facebooku.

  • System reklamowy Facebooka – jak precyzyjnie dotrzeć do naszych czytelników.
  • Targetowanie reklam.
  • Piksel Facebooka – cenna pomoc w tworzeniu skutecznych reklam.
  • Niestandardowe grupy odbiorców.
  • Kreacje reklamowe (lekcja video).

Lekcja 20. Dystrybucja i sprzedaż książki.

  • Kanały sprzedaży książki papierowej.
  • Kanały sprzedaży ebooków i audiobooków.
  • Nowoczesne platformy łączące druk książki z jej dystrybucją.
  • Sprzedaż własna – kiedy się opłaca, a kiedy nie. 

Lekcja 21. Wspieranie sprzedaży książki. 

  • Komunikacja marketingowa z rynkiem księgarskim.
  • Inne źródła przychodów wydawnictwa.

Lekcja 22. Reguły wspierające sprzedaż książki.

  • Cykl życia książki.
  • Warunki udanej sprzedaży książki.

Lekcja 23. Media społecznościowe a sprzedaż książki.

  • Aktywność w mediach społecznościowych – ważne zasady.
  • Prowadzenie konta na Instagramie.
  • Działania marketingowe na TikToku.
  • Kanał na YouTubie.

Lekcja 24. Monitoring i ocena kampanii promocyjnej książki.

  • Monitoring działań promocyjnych – skuteczne narzędzia.
  • Analiza działań w ramach kampanii promocyjnej (media relations, spotkania autorskie, promocja w internecie, targi itd.).
  • Tworzenie kolejnej kampanii z uwzględnieniem wyników analizy.

Lekcja 25. Relacje na rynku wydawniczym. 

  • Wydawca a inne podmioty na rynku książki.
  • Nawiązywanie relacji z podmiotami na rynku książki.
  • Podtrzymywanie i rozwijanie relacji z ważnymi partnerami warunkiem sukcesu książek.
  • Biblioteki – cenni partnerzy wydawcy.

Lekcja 26. Finanse i utrzymanie rentowności wydawnictwa. 

  • Wydawnictwo z firmą i bez działalności gospodarczej.
  • Budżetowanie wydawnictwa.
  • Kreowanie bestsellera.
  • Księgowość.

 Autorka kursu

Beata Wawryniuk - ekspertka wydawniczego PR, aktywny praktyk public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka. Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako szef działu promocji). Zaplanowała i zrealizowała dziesiątki kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Fitkau-Perepeczko, Jan Pietrzak, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy, Katarzyna Gacek, Jacek Getner i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Od 12 lat prowadzi szkolenia dla wydawców oraz osób i instytucji działających na polu kultury, sztuki i edukacji.

Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Jak się uczymy na kursie

Własne wydawnictwo jest zaawansowanym 3-miesięcznym kursem online – łączy przekazywanie specjalistycznej, w 100 procentach praktycznej wiedzy oraz cennych wskazówek, podpowiedzi i case study z indywidualnymi konsultacjami.

Kurs składa się z 26 uporządkowanych tematycznie lekcji (z licznymi case studies) w formie rozbudowanych materiałów PDF i lekcji video oraz z wielu materiałów dodatkowych (wzorów umów, dokumentów wydawniczych i materiałów PR). Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika dwa razy w tygodniu (we wtorki i w piątki). Przez cały okres kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami, przesyłając je drogą e-mailową do prowadzącej (do jednego ćwiczenia przysługuje jedna konsultacja e-mailowa). Uczestnik może również w trakcie kursu zadawać drogą e-mailową NIELIMITOWANĄ liczbę pytań do prowadzącej na tematy związane z omawianymi zagadnieniami. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i koszt udziału w kursie

Najbliższa edycja jest nową, rozbudowaną i zaktualizowaną wersją kursu. Rozpocznie się 30 lipca 2024 r. Kurs jest dostępny w dwóch pakietach do wyboru.

Pakiet WYDAWCA

  • 26 uporządkowane tematycznie lekcje w formie materiałów PDF
  • 26 lekcji video
  • wzory umów, dokumentów wydawniczych i wzory materiałów do promocji i sprzedaży książki
  • etapy wydania książki
  • etapy, metody i zasady promocji i sprzedaży książek
  • kontakty branżowe
  • praktyczne case studies
  • praktyczne ćwiczenia, wypracowujące konkretne umiejętności
  • konsultacje z autorką kursu (uczestnik otrzyma wyczerpujące uwagi do każdego ćwiczenia, przewidziana jest jedna konsultacja drogą e-mailową do jednego ćwiczenia)
  • możliwość zadawania pytań drogą e-mailową w trakcie trwania kursu
  • test sprawdzający wiedzę
  • dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu i odesłaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Koszt kursu: 1497 zł 

Dostępne formy płatności:

  • płatność jednorazowa: 1497 zł
  • płatność w 3 równych ratach (przed rozpoczęciem kursu, po lekcji 8 i po lekcji 16), wysokość pojedynczej raty: 525 zł

Pakiet WYDAWCA PLUS 

  • 26 uporządkowane tematycznie lekcje w formie materiałów PDF
  • 26 lekcji video
  • wzory umów, dokumentów wydawniczych i wzory materiałów do promocji i sprzedaży książki
  • etapy wydania książki
  • etapy metody i zasady promocji i sprzedaży książek
  • kontakty branżowe
  • praktyczne case studies
  • praktyczne ćwiczenia, wypracowujące konkretne umiejętności
  • konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu w trakcie trwania kursu (uczestnik otrzyma wyczerpujące uwagi do każdego ćwiczenia, przewidziana jest jedna konsultacja drogą e-mailową do jednego ćwiczenia)
  • możliwość zadawania pytań drogą e-mailową w trakcie trwania kursu
  • test sprawdzający wiedzę
  • dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu i odesłaniu testu sprawdzającego wiedzę).

DODATKOWO

  • godzinne spotkanie online (Zoom), by omówić projekt wydawniczy uczestnika kursu i odpowiedzieć na wszystkie nurtujące go pytania
  • rozbudowany dokument STRATEGIA – kosztorys założenia i prowadzanie wydawnictwa oraz wszystkie kroki prowadzące do wydania, promowania i sprzedaży książki uporządkowane w czasie i z przykładowym budżetem (działania stacjonarne i online).
  • PLANER wydania książki, promocji i sprzedaży książki (do wielokrotnego użytku)
  • Dodatkowy KURS dotyczący metod pozyskiwania środków na wydanie książki
  • Dodatkowy KURS: MARKA wydawnictwa – metody i narzędzia budowania rozpoznawalnej i sprzedającej marki wydawnictwa.
  • Dodatkowa lekcja: WYRÓŻNIJ SIĘ – skuteczne, niestandardowe metod promocji książki z przykładami.
  • SŁOWNIK języka branżowego

Koszt kursu: 1997 zł 

Dostępne formy płatności:

  • płatność jednorazowa: 1997 zł
  • płatność w 3 równych ratach (przed rozpoczęciem kursu, po lekcji 8 i po lekcji 16), wysokość pojedynczej raty: 690 zł

Zapisz się na Kurs Własne wydawnictwo

By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:

  • Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
  • Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
  • Bank: BNP Paribas S.A.
  • Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Własne wydawnictwo
  • Kwota: zgodnie z wybranym pakietem

Zobacz też:

kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.