WŁASNE WYDAWNICTWO | PR Education

WŁASNE WYDAWNICTWO

czyli sztuka wydawania, promocji i sprzedaży książek!

 

… kurs jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu nieopierzony wydawca zamieni się w profesjonalistę. Gorąco polecam. Jolanta Marcolla

 

obrazek
 

Do kogo skierowany jest kurs?

 Kurs jest skierowany do:

  • osób planujących założyć wydawnictwo
  • właścicieli wydawnictw
  • menedżerów i pracowników wydawnictw.

Co daje udział w kursie?

Kurs Własne wydawnictwo, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to pierwsze w Polsce aktualne, profesjonalne i w pełni praktyczne kompendium wiedzy, podpowiadające, jak z sukcesem zaistnieć na rynku książki. Kurs gruntownie omawia branżę wydawniczą oraz funkcjonujące w jej ramach metody wydawania, promowania i sprzedaży książek. Uczy, jak profesjonalnie przygotować książkę do publikacji, prezentuje sprawdzone metody promocji książki w mediach i w internecie oraz dostępne metody dystrybucji. Podsuwa narzędzia, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i indywidualnym konsultacjom, pomaga stworzyć optymalny plan funkcjonowania na rynku wydawniczym.

Kurs dostarcza wiedzę na temat:

  • zorganizowania pracy w wydawnictwie
  • możliwości wydawniczych, jakie stwarza współczesny rynek
  • profesjonalnego przygotowania książki do publikacji i wydania produktu najwyższej jakości
  • wydawania książek papierowych i elektronicznych
  • współpracy z innymi podmiotami na rynku (autorzy, specjaliści przygotowujący książkę, agencje literackie, drukarnie, media, hurtownicy, partnerzy i inni)
  • zaplanowania i realizacji promocji książki w mediach
  • skutecznej promocji książki w internecie
  • zadbania o właściwą dystrybucję.

Opinie o Kursie

Kurs „Własne Wydawnictwo” firmowany przez PR Education jest świetnym doradcą dla początkującego Wydawcy. Cierpliwie i konsekwentnie tłumaczy co i jak po kolei trzeba zaplanować, żeby wydać piękną książkę i co najważniejsze – jak ją promować i jak skutecznie sprzedawać. Myślę, że ten kurs jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu nieopierzony Wydawca zamieni się w profesjonalistę. Gorąco polecam. Jolanta Marcolla

Internetowy kurs „Własne Wydawnictwo” zorganizowany przez PR Education okazał się nieocenioną pomocą dla początkującego wydawcy. Twórcy kursu mają bez wątpienia ogromną wiedzę na temat realiów prawnych i ekonomicznych bardzo trudnego i specyficznego rynku książki. Informacje są podane w sposób przystępny, a nauka szybko zaprocentuje, gdyż pozwoli uniknąć wielu pułapek czyhających na osoby stawiające pierwsze kroki jako wydawcy. Zdecydowanie polecam! Marcin Czachor, Wydawnictwo Ekonomiczne „Heterodox”

Idealne wprowadzenie dla każdej osoby zaczynającej przygodę na rynku wydawniczym. Polecam! Katarzyna Tykocka

W kursie „Własne wydawnictwo” uczestniczyłam od maja do sierpnia 2016 roku. Jako początkujący autor chciałam poznać tajniki rynku wydawniczego aby móc w świadomy sposób współuczestniczyć w procesie wydawniczym. Kurs w znakomity sposób wprowadził w ten trudny i całkowicie nowy dla mnie świat. Prowadząca kurs, krok po kroku, pokazała od czego zacząć i zapoznała nas z głównymi elementami całego procesu. Lekcja za lekcją zaznajomiła nas z wyzwaniami czekającymi na debiutantów jak i na właścicieli wydawnictwa. Najbardziej rozbudowana część kursu dotyczyła promocji i dystrybucji, a więc elementów, które mają ogromny wpływ na sprzedaż. Kurs dotyczył również zagadnień prawnych oraz wydawnictw elektronicznych. Podsumowując trzeba powiedzieć, że kurs w sposób prosty, spójny, logiczny i szczegółowy przeprowadził uczestników przez wszystkie kluczowe zagadnienia. Dodatkową wartością kursu były ćwiczenia po każdych zajęciach, sprawdzane i poprawiane przez prowadzącą. Kurs to nie tylko wiedza ale również konkretne umiejętności. Ogromną zaletą kursu była również osoba prowadzącej zajęcia. Zawsze dostępna, udzielająca wyczerpujących odpowiedzi i dzieląca się swoją wiedzą. Każde moje pytanie dotyczące wydawnictwa otrzymywało konkretną odpowiedź dotyczącą moich pomysłów i zamierzeń.

Całe doświadczenie oceniam bardzo pozytywnie. Zarówno przyszli autorzy jak i wydawcy otrzymają w tym kursie porządny zastrzyk wiedzy o rzeczywistości wydawniczej. Serdecznie polecam! Agata Mleczko

Podejmując decyzję o udziale w kursie, nie wiedziałam czego będę mogła się po nim tak na prawdę spodziewać. Sama też raczej nie miałam i nie mam nadal ambicji do założenia własnego wydawnictwa, nie wykluczam jednak pracy w wydawnictwie, a na pewno będę nadal pracować z książkami. Motywacją do wykupienia kursu była chęć głębszego poznania pracy wydawnictwa, standardów pracy z autorami oraz osobami wykonującymi projekty layoutów, ilustracji. Jako grafik ta wiedza wydaje mi się bardzo cenna. I niewątpliwie ten kurs spełnił moje oczekiwania. Teraz już wiem jak mogę rozmawiać z wydawnictwami, czego mogę się po nich spodziewać, jakie są ich problemy, na co uważać, jak wyglądają kolejne etapy wydawania książek. Wiedza jaką zdobyłam będzie mi pomocna także we współpracy z autorami książek, którzy wydają swoje książki sami oraz innymi moimi klientami. W kursie poświęcone jest dużo miejsca na zagadnienia związane z promocją w Internecie i mediach społecznościowych. Ujęte w nich rady oraz fakty poparte przykładami stanowią uniwersalną wiedzę, którą można wykorzystać przy swoich projektach, niezależnie czy prowadzi się bloga, stronę czy fanpage książki lub wydawnictwa ale także swoją lub swojego klienta.

Polecam ten kurs każdemu, kto w jakikolwiek sposób współpracuje lub ma zamiar współpracować z wydawnictwami/wydawcami i oczywiście tym, którzy chcieliby założyć swoje wydawnictwo. Lekcje nie są długie, nie przytłaczają ilością nowego materiału. Więcej czasu na pewno będzie trzeba poświęcić na wykonywanie zadań, które rekomendowane są na końcu każdej lekcji. Na pewno warto je robić. W większości są to zadania praktyczne i wymagające. Odpowiedzi zwrotne na moje rozwiązane zadania zawsze były pełne i zaangażowane, można tez było zadawać swoje własne pytania i zawsze otrzymywałam wartościową odpowiedź. Każda lekcja wysłana była w terminie, a kontakt i rozmowy z Panią Beatą były profesjonalne i w pełni wyczerpywały tematy. Anna Pikuła

Zalety kursu

  • Praktyczna wiedza na temat zorganizowania działalności wydawniczej, profesjonalnego przygotowania książki do wydania w wersji papierowej i elektronicznej, metod promocji i dystrybucji publikacji.
  • Wyczerpujące omówienie lekcji, w tym wzory dokumentów i materiałów marketingowych, porady, narzędzia i kontakty. 
  • Case studies z polskiego rynku książki.
  • Ćwiczenia, pozwalające na ugruntowanie wiedzy zawartej w lekcjach.
  • Konsultowanie ćwiczeń z autorką kursu, ekspertem wydawniczego PR i wydawcą.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

 

Program kursu

Lekcja 1. Rynek wydawniczy w Polsce – poznaj teren, na który wchodzisz. 

  • Obraz rynku wydawniczego w liczbach.
  • Sektory wydawnicze, czyli różne modele wydawania książek.
  • Rynek książki papierowej.
  • Rynek książki elektronicznej.

Lekcja 2. Organizacja pracy w wydawnictwie. 

  • Wydawnictwo jednoosobowe – praca ze wsparciem outsourcingowym.
  • Wydawnictwo zorganizowane w działy.
  • Specjaliści rynku książki: redaktorzy, korektorzy, graficy, specjaliści DTP, tłumacze, drukarze itd. Gdzie ich szukać, jak zatrudniać, jak się rozliczać.
  • Wydawanie własnej twórczości.
  • Pozyskiwanie autorów – gdzie i jak szukać, czym się kierować.

Lekcja 3. Współpraca z autorami. 

  • Agencje literackie – wsparcie wydawcy.
  • Niezbędne elementy udanej współpracy z autorami.

Lekcja 4. Przygotowanie książki papierowej do wydania. 

  • Profesjonalnie przygotowana książka podstawą sukcesu.
  • Opracowanie językowe – redakcja i korekta.
  • Okładka – przestrzeń dla elementów marketingowych.
  • Skład i łamanie.
  • Wybór papieru.
  • Nadanie numeru ISBN.
  • Tekst na czwartą stronę okładki – jak napisać dobry blurb.

Lekcja 5. Przygotowanie książki elektronicznej (ebooka) do publikacji.

  • Ebook profesjonalny – jak go przygotować.
  • Formaty książek elektronicznych i rodzaje zabezpieczeń.
  • Okładka ebooka.
  • Cena ebooka.

Lekcja 6. Wydanie książki. 

  • Rejestracja w systemie ISBN i zarządzenie pulą numerów.
  • Tworzenie planu wydawniczego.
  • Druk książki papierowej (trzy metody).
  • Konwersja książki elektronicznej do formatów PDF, EPUB i MOBI.
  • Oszacowanie kosztów wydania książki papierowej i elektronicznej.
  • Egzemplarze obowiązkowe dla bibliotek.

Lekcja 7. Wydawnictwo a kwestie prawne. 

  • Rodzaje umów wydawniczych.
  • Rozliczanie się z autorami.
  • Elementy prawa autorskiego, które wydawca powinien znać.
  • Ostatnie zmiany w prawie autorskim.
  • VAT a książki.
  • Planowane zmiany prawne na rynku książki.

Lekcja 8. Promocja książki. 

  • Własna aktywność promocyjna czy agencja public relations?
  • Analiza marketingowa książki – punkt wyjścia działań promocyjnych.
  • Metody promocji książki.
  • Plan kampanii promocyjnej.

Lekcja 9. Kampania promocyjna książki w mediach.

  • Książka w mediach – najskuteczniejsza metoda promocji. 
  • Od czego zacząć, czyli jak nawiązać współpracę z dziennikarzami.  
  • Kamienie milowe kampanii promocyjnej i właściwe rozplanowania ich w czasie.
  • Premiera rynkowa książki.

Lekcja 10. Techniki w komunikacji z mediami.

  • Baza mediów – jak ją stworzyć i jak nią zarządzać.
  • Techniki komunikacji z dziennikarzami.

Lekcja 11. Narzędzia komunikacji z mediami.

  • Narzędzia komunikacji z mediami. 
  • Rodzaje i budowa newsów do dziennikarzy. 
  • Jak napisać doskonały news i informację prasową na temat książki i autora.
  • Cenne materiały dodatkowe.

Lekcja 12. Sztuka udzielania wywiadów.

  • Przygotowanie do wywiadu.
  • Udzielanie wywiadów dla prasy, radia i telewizji.

Lekcja 13. Spotkania z czytelnikami.

  • Organizacja spotkań autorskich.
  • Udział w targach, kiermaszach i innych spotkaniach związanych z promocją książki.

Lekcja 14. Patronaty i sponsoring – bezcenne wsparcie dla wydawcy.

  • Czym jest patronat i sponsoring.
  • Jak dobrać partnerów i jak ich pozyskać.
  • Propozycja współpracy – jak ją napisać.
  • Umowy współpracy patronackiej i sponsorskiej.

Lekcja 15. Promocja książki w internecie. 

  • Metody promocji książki, autora, wydawnictwa w internecie. 
  • Strona internetowa.
  • Aktywność w mediach społecznościowych.

Lekcja 16. Współpraca z mediami internetowymi.

  • Pisanie artykułów dla mediów internetowych.
  • Budowa artykułu prasowego.
  • Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat książki.
  • Gdzie i jak opublikować artykuł.

Lekcja 17. Działania promocyjne na Facebooku.

  • Strategia obecności na Facebooku.
  • Założenie i prowadzenie efektywnego fan page’a.

Lekcja 18. Aktywność na Facebooku.

  • Metody pozyskiwania i angażowania fanów.
  • Metody wspierania sprzedaży książki za pomocą FB.

Lekcja 19. Zaawansowane działania promocyjne na Facebooku.

  • System reklamowy Facebooka – jak precyzyjnie dotrzeć do naszych czytelników.
  • Niestandardowe grupy odbiorców.

Lekcja 20. Promocja na blogach literackich.

  • Współpraca promocyjna z blogerami książkowymi.
  • Promocja książki w serwisach czytelniczych.

Lekcja 21. Dystrybucja i sprzedaż książki.

  • Metody sprzedaży książki papierowej.
  • Metody sprzedaży książki elektronicznej.
  • Nowoczesne platformy łączące druk książki z jej dystrybucją.

Lekcja 22. Działanie wspierające sprzedaż książki.

  • Komunikacja marketingowa z rynkiem księgarskim.
  • Inne możliwe źródła przychodów wydawnictwa.

Lekcja 23. Wizerunek wydawnictwa. 

  • Wizerunek – czym jest, jak go budować i po co.
  • Wizerunek w kryzysie – jak uniknąć kryzysu, jak wyjść z niego bez szwanku
  • Etyka w działaniach promocyjno-handlowych.
  • Przykłady sukcesów promocyjno-sprzedażowych i wizerunkowych.

 Autorka kursu

Beata Wawryniuk - ekspertka wydawniczego PR, aktywny praktyk public relations, od ponad 12 lat związana z branżą wydawniczą i PR, wydawca, trenerka. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako samodzielny specjalista, kierownik działu promocji, a następnie wicedyrektor ds. komunikacji). Zaplanowała i zrealizowała wiele kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Od pięciu lat prowadzi szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, edukacji i sztuki.

Metodologia kursu

Własne wydawnictwo jest dwu i pół miesięcznym zaawansowanym kursem internetowym – łączy przekazywanie wiedzy i praktycznych wskazówek z indywidualnymi konsultacjami. Kurs składa się z 23 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu dwa razy w tygodniu (we wtorki i w piątki). Przez cały okres kursu uczestnik może konsultować pracę nad ćwiczeniami, przesyłając je drogą e-mailową do autorki kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Termin i koszt udziału w kursie

Edycja wakacyjna kursu rozpocznie się 4 lipca i będzie trwała do 19 września 2017 r. Cena Kursu: 690 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, konsultacje z autorką kursu, test, dyplom ukończenia Kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Zapisz się na Kurs Własne wydawnictwo

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go e-mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.