Jak wydać książkę
czyli poznaj rynek wydawniczy od kuchni i spraw, by nie miał przed Tobą tajemnic!
Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Maria Narel-Challot
Do kogo skierowany jest kurs?
Kurs jest skierowany do:
- osób piszących książki, szukających wiedzy na temat rynku wydawniczego i różnych metod wydawniczych
- osób, które chcą zgłębić rynek książki i funkcjonowanie branży wydawniczej.
- pracowników wydawnictw, instytucji kultury, bibliotek, księgarń, dziennikarzy i innych osób, w jakiś sposób związanych z rynkiem wydawniczym.
Co daje udział w kursie?
Kurs Jak wydać książkę, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to kompletny zestaw dostępnych metod wydania książki z ich omówieniem i pokazaniem zalet i wad każdej z nich. Kurs nie tylko omawia branżę wydawniczą i poszczególne metody wydania publikacji, ale i funkcjonujące w jej ramach sposoby promowania i sprzedaży książek. Podsuwa narzędzia, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i wsparciu prowadzącej, pomaga uczestnikom kursu wybrać optymalny plan wydania książki w ich konkretnym przypadku.
Kurs dostarcza wiedzę na temat:
- możliwości wydawniczych, jakie stwarza współczesny rynek
- strony finansowej każdego z modeli
- wydawania książek papierowych i elektronicznych
- profesjonalnego przygotowania książki do publikacji i wydania produktu najwyższej jakości
- współpracy z innymi podmiotami na rynku (specjaliści przygotowujący książkę, agencje literackie, drukarnie, media, hurtownie, partnerzy i inni)
- przybliża metody promocji i sprzedaży książek.
Opinie o Kursie
Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Przyznam, że wcześniej słabo rozróżniałam różne formy self-publishingu i nie rozumiałam, dlaczego tzw. firmy wydawnicze żądają wysokiej zapłaty. Od zakończenia kursu jestem w stanie przeanalizować różne metody wydawnicze i podjąć decyzję świadomie. Każda z metod jest przedstawiona obiektywnie, z wyliczeniem atutów i wad, co pomaga w wyrobieniu własnej opinii i ostatecznie – w wyborze optymalnego rozwiązania. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk niczego nie sugeruje, przedstawia jedynie elementy pomocne w podjęciu decyzji. Maria Narel-Challot
Bardzo wartościowy kurs, który w prosty sposób przekazuje wszystkie ważne informacje techniczne na temat wydania książki. Materiał każdej lekcji jest przejrzysty i dobrze uporządkowany. Dla mnie, jako początkującej pisarki, wiedza ta okazała się niezwykle cenna i przydatna. Uważam, iż każdy kto napisał, pisze lub zamierza napisać książkę, a potem ją wydać, powinien posiadać taką garść informacji teoretycznych, jakie oferuje ten właśnie kurs. Daria Węsierska
Szkolenie przeprowadzone w pełni profesjonalnie, materiały przygotowane bardzo starannie. Przez cały czas kursu dbano o stały kontakt z uczestnikami. Ciekawe i pełne pożytecznych rad, a nie zbędnych banałów. Polecam. Julia Sarna
Jestem bardzo zadowolona z kursu, bo w przystępny i zwięzły sposób opisuje różne metody wydawnicze i tłumaczy najważniejsze pojęcia z nimi związane, co jest dużym plusem. Oprócz tego zaletą kursu są zaprezentowane aktualne wiadomości oraz adresy konkretnych stron internetowych. Polecam wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć czegoś przydatnego i ciekawego. Sylwia Kępa
Zalety kursu
- Praktyczna wiedza na temat rynku książki i dostępnych metod wydawniczych.
- Wyczerpujące omówienie lekcji wraz z ćwiczeniami.
- Wzór umowy wydawniczej i inne dodatkowe materiały.
- Analiza i ocena pomysłu wydawniczego na wejście na rynek ze swoją książką, przygotowanego przez uczestnika kursu.
- Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
- Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.
Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.
Program kursu
Lekcja 1. Rynek wydawniczy w Polsce – poznaj teren, na który wchodzisz.
- Obraz rynku wydawniczego w Polsce.
- Sektory wydawnicze, czyli różne modele wydawania książek.
Lekcja 2. Agencje literackie i PR.
- Współpraca autora z agencją literacką.
- Współpraca autora z agencją public relations.
Lekcja 3. Publikacja książki w wydawnictwie tradycyjnym.
- Jak funkcjonuje wydawnictwo.
- Ważne kroki do pozyskania wydawcy.
Lekcja 4. Publikacja książki w wydawnictwie internetowym.
- Rynek książki elektronicznej.
- Wydawnictwa internetowe – alternatywa dla rynku tradycyjnego.
Lekcja 5. Publikacja książki w firmie wydawniczej.
- Rodzaje firm wydawniczych.
- Współpraca z firmą wydawniczą.
Lekcja 6. Self-publishing na rynku papierowym.
- Autor niezależny wydaje książkę papierową.
- Kosztorys wydania książki papierowej.
- Skąd wziąć pieniądze na wydanie książki.
Lekcja 7. Self-publishing na rynku książek elektronicznych.
- Autor niezależny wydaje ebooka
- Wydanie książki za pośrednictwem serwisu wydawniczego.
Lekcja 8. Self-publishing – polski autor na rynku międzynarodowym.
- Wydanie książki papierowej za granicą.
- Wydanie książki elektronicznej za granicą.
Lekcja 9. Metody promocji i sprzedaży książki.
- Metody promocji książki.
- Metody dystrybucji i sprzedaży książki.
Lekcja 10. Wizerunek pisarza – jak go budować.
- Czym jest public relations.
- Wizerunek a tożsamość.
- Metody budowania wizerunku pisarza.
Autorka kursu
Beata Wawryniuk - ekspertka wydawniczego PR, aktywny praktyk public relations, od ponad 17 lat związana z branżą wydawniczą i PR, wydawca, trenerka branży wydawniczej, PR i kreatywnego pisania. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka rocznego kursu kreatywnego pisania w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.
Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako samodzielny specjalista, kierownik działu promocji, a następnie wicedyrektor ds. komunikacji). Zaplanowała i zrealizowała mnóstwo kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Od ośmiu lat prowadzi szkolenia i kursy dla pisarzy, wydawców i osób działających na polu kultury, edukacji i sztuki.
Jak się uczymy na kursie
Jak wydać książkę jest miesięcznym kursem internetowym. Składa się z 10 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu dwa razy w tygodniu (we wtorki i w piątki). Po ukończeniu kursu uczestnik przygotowuje plan wejścia na rynek wydawniczy, który zostanie przeanalizowany i oceniony przez autorkę kursu.
Termin i koszt udziału w kursie
Najbliższa edycja kursu rozpocznie się 21 czerwca 2021 r. Cena Kursu: 349 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, ocena planu wydawniczego uczestnika kursu, dyplom ukończenia Kursu (po przygotowaniu i odesłaniu planu wejścia na rynek ze swoją książką).
Zapisz się na Kurs
By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:
- Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
- Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
- Bank: BNP Paribas S.A.
- Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu
- Kwota: 349 zł
W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl.
Zobacz też:
kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE
Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.

