Jak wydać książkę | PR Education

Jak wydać książkę

czyli poznaj rynek wydawniczy od kuchni i spraw, by nie miał przed Tobą tajemnic!

 

Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Maria Narel-Challot

 
 
obrazek
 
 

Do kogo skierowany jest kurs?

 Kurs jest skierowany do:

  • osób piszących książki, szukających wiedzy na temat rynku wydawniczego i różnych metod wydawniczych
  • osób, które chcą zgłębić rynek książki i funkcjonowanie branży wydawniczej.
  • pracowników wydawnictw, instytucji kultury, bibliotek, księgarń, dziennikarzy i innych osób, w jakiś sposób związanych z rynkiem wydawniczym.

Co daje udział w kursie?

Kurs Jak wydać książkę, przygotowany przez doświadczonego eksperta rynku wydawniczego, to kompletny zestaw dostępnych metod wydania książki z ich omówieniem i pokazaniem zalet i wad każdej z nich. Kurs nie tylko omawia branżę wydawniczą i poszczególne metody wydania publikacji, ale i funkcjonujące w jej ramach sposoby promowania i sprzedaży książek. Podsuwa narzędzia, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i wsparciu prowadzącej, pomaga uczestnikom kursu wybrać optymalny plan wydania książki w ich konkretnym przypadku.

Kurs dostarcza wiedzę na temat:

  • możliwości wydawniczych, jakie stwarza współczesny rynek
  • wydawania książek papierowych i elektronicznych
  • profesjonalnego przygotowania książki do publikacji i wydania produktu najwyższej jakości
  • współpracy z innymi podmiotami na rynku (specjaliści przygotowujący książkę, agencje literackie, drukarnie, media, hurtownie, partnerzy i inni)
  • przybliża metody promocji i sprzedaży książek.

Opinie o Kursie

Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Przyznam, że wcześniej słabo rozróżniałam różne formy self-publishingu i nie rozumiałam, dlaczego tzw. firmy wydawnicze żądają wysokiej zapłaty. Od zakończenia kursu jestem w stanie przeanalizować różne metody wydawnicze i podjąć decyzję świadomie. Każda z metod jest przedstawiona obiektywnie, z wyliczeniem atutów i wad, co pomaga w wyrobieniu własnej opinii i ostatecznie – w wyborze optymalnego rozwiązania. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk niczego nie sugeruje, przedstawia jedynie elementy pomocne w podjęciu decyzji. Maria Narel-Challot

Bardzo wartościowy kurs, który w prosty sposób przekazuje wszystkie ważne informacje techniczne na temat wydania książki. Materiał każdej lekcji jest przejrzysty i dobrze uporządkowany. Dla mnie, jako początkującej pisarki, wiedza ta okazała się niezwykle cenna i przydatna. Uważam, iż każdy kto napisał, pisze lub zamierza napisać książkę, a potem ją wydać, powinien posiadać taką garść informacji teoretycznych, jakie oferuje ten właśnie kurs. Daria Węsierska

Szkolenie przeprowadzone w pełni profesjonalnie, materiały przygotowane bardzo starannie. Przez cały czas kursu dbano o stały kontakt z uczestnikami. Ciekawe i pełne pożytecznych rad, a nie zbędnych banałów. Polecam. Julia Sarna

Jestem bardzo zadowolona z kursu, bo w przystępny i zwięzły sposób opisuje różne metody wydawnicze i tłumaczy najważniejsze pojęcia z nimi związane, co jest dużym plusem. Oprócz tego zaletą kursu są zaprezentowane aktualne wiadomości oraz adresy konkretnych stron internetowych. Polecam wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć czegoś przydatnego i ciekawego. Sylwia Kępa

Zalety kursu

  • Praktyczna wiedza na temat rynku książki i dostępnych metod wydawniczych.
  • Wyczerpujące omówienie lekcji wraz z ćwiczeniami. 
  • Wzór umowy wydawniczej i inne dodatkowe materiały.
  • Analiza i ocena pomysłu wydawniczego na wejście na rynek ze swoją książką, przygotowanego przez uczestnika kursu.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

 

Program kursu

Lekcja 1. Rynek wydawniczy w Polsce – poznaj teren, na który wchodzisz. 

  • Obraz rynku wydawniczego w Polsce.
  • Sektory wydawnicze, czyli różne modele wydawania książek.

Lekcja 2. Agencje literackie i PR. 

  • Współpraca autora z agencją literacką.
  • Współpraca autora z agencją public relations.

Lekcja 3. Publikacja książki w wydawnictwie tradycyjnym. 

  • Jak funkcjonuje wydawnictwo.
  • Ważne kroki do pozyskania wydawcy.

Lekcja 4. Publikacja książki w wydawnictwie internetowym. 

  • Rynek książki elektronicznej.
  • Wydawnictwa internetowe – alternatywa dla rynku tradycyjnego.

Lekcja 5. Publikacja książki w firmie wydawniczej.

  • Rodzaje firm wydawniczych.
  • Współpraca z firmą wydawniczą.

Lekcja 6. Self-publishing na rynku papierowym. 

  • Autor niezależny wydaje książkę papierową.
  • Kosztorys wydania książki papierowej.
  • Skąd wziąć pieniądze na wydanie książki.

Lekcja 7. Self-publishing na rynku książek elektronicznych. 

  • Autor niezależny wydaje ebooka
  • Wydanie książki za pośrednictwem serwisu wydawniczego.

Lekcja 8. Self-publishing – polski autor na rynku międzynarodowym. 

  • Wydanie książki papierowej za granicą.
  • Wydanie książki elektronicznej za granicą.

Lekcja 9. Metody promocji i sprzedaży książki.

  • Metody promocji książki. 
  • Metody dystrybucji i sprzedaży książki.  

Lekcja 10. Wizerunek pisarza – jak go budować.

  • Czym jest public relations.
  • Wizerunek a tożsamość.
  • Metody budowania wizerunku pisarza.

 Autorka kursu

Beata Wawryniuk - ekspertka wydawniczego PR, aktywny praktyk public relations, od ponad 15 lat związana z branżą wydawniczą i PR, wydawca, trenerka branży wydawniczej, PR i kreatywnego pisania. Absolwentka Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako samodzielny specjalista, kierownik działu promocji, a następnie wicedyrektor ds. komunikacji). Zaplanowała i zrealizowała mnóstwo kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Marcin Wolski, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w media relations, internetowym PR i eventach. Od sześciu lat prowadzi szkolenia i kursy dla pisarzy, wydawców i osób działających na polu kultury, edukacji i sztuki.

Jak się uczymy na kursie

Jak wydać książkę jest miesięcznym kursem internetowym. Składa się z 10 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu dwa razy w tygodniu (we wtorki i w piątki). Po ukończeniu kursu uczestnik przygotowuje plan wejścia na rynek wydawniczy, który zostanie przeanalizowany i oceniony przez autorkę kursu.

Termin i koszt udziału w kursie

Najbliższa edycja kursu rozpocznie się 14 sierpnia i będzie trwała do 14 września sierpnia 2018 r. Cena Kursu: 289 zł. LETNIA PROMOCJA: do 13 sierpnia kurs jest dostępny w cenie: 149 zł. W cenę Kursu wliczone są: treść lekcji, dodatkowe materiały, ćwiczenia, ocena planu wydawniczego uczestnika kursu, dyplom ukończenia Kursu (po przygotowaniu i odesłaniu planu wejścia na rynek ze swoją książką).

Zapisz się na Kurs

Prosimy o wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO i przesłanie go e-mailem w formie załącznika na adres: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
szkolenie: JAK WYDAĆ, WYPROMOWAĆ I SPRZEDAĆ BESTSELLER
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.