Jak wydać, wypromować i sprzedać książkę | PR Education

Jak wydać, wypromować i sprzedać książkę

poznaj dostępne metody wydania książki, a także skuteczne formy finansowania, promocji i sprzedaży publikacji

 

Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Maria Narel-Challot

obrazek
 

Chcesz wydać książkę, ale nie wiesz, jak odnaleźć się na rynku wydawniczym pośród wielu dostępnych metod wydania książki? Poznaj i przeanalizuj modele wydawnicze, by wybrać rozwiązanie idealne dla Twojej książki, a także swoich preferencji i możliwości. Dowiedz się, jak optymalnie wykorzystać obraną metodę dla wydawniczego, promocyjnego i sprzedażowego sukcesu publikacji.

 

Do kogo skierowany jest kurs?

Kurs jest skierowany do:

  • osób zdecydowanych wydać książkę
  • osób piszących książki, szukających wiedzy na temat rynku wydawniczego i różnych metod wydawniczych
  • osób, które chcą zgłębić rynek książki i funkcjonowanie branży wydawniczej
  • pracowników wydawnictw, instytucji kultury, bibliotek, księgarń, dziennikarzy i innych osób, w jakiś sposób związanych z rynkiem wydawniczym.

Co daje udział w kursie?

Kurs Jak wydać książkę został przygotowany przez doświadczoną ekspertkę rynku wydawniczego z 20-letnim doświadczeniem w różnych gałęziach branży (między innymi przez 7 lat w wydawnictwie), co gwarantuje pogłębioną, profesjonalną i aktualną wiedzę.

To kompletny zestaw dostępnych metod wydania książki z ich omówieniem i wskazaniem zalet i wad każdej z nich. Kurs nie tylko omawia branżę wydawniczą i poszczególne metody wydania publikacji, ale i funkcjonujące w jej ramach metody publikowania, promowania i sprzedaży książek. Podsuwa narzędzia, wzory materiałów, rady, pomysły i kontakty. Dzięki ćwiczeniom i wsparciu prowadzącej, pomaga uczestnikom kursu wybrać optymalny plan wydania książki w ich konkretnym przypadku.

Kurs dostarcza wiedzę na temat:

  • możliwości wydawniczych, jakie stwarza współczesny rynek
  • strony finansowej każdego z modeli
  • wydawania książek papierowych i elektronicznych
  • profesjonalnego przygotowania książki do publikacji i wydania produktu najwyższej jakości
  • współpracy z innymi podmiotami na rynku (specjaliści przygotowujący książkę, agencje literackie, drukarnie, media, hurtownie, partnerzy i inni)
  • omawia skuteczne metody promocji, dystrybucji i sprzedaży książek.

Opinie o Kursie

Nareszcie zrozumiałam, jak funkcjonuje ten rynek i jak się w nim poruszać. Przyznam, że wcześniej słabo rozróżniałam różne formy self-publishingu i nie rozumiałam, dlaczego tzw. firmy wydawnicze żądają wysokiej zapłaty. Od zakończenia kursu jestem w stanie przeanalizować różne metody wydawnicze i podjąć decyzję świadomie. Każda z metod jest przedstawiona obiektywnie, z wyliczeniem atutów i wad, co pomaga w wyrobieniu własnej opinii i ostatecznie – w wyborze optymalnego rozwiązania. Jednocześnie Pani Beata Wawryniuk niczego nie sugeruje, przedstawia jedynie elementy pomocne w podjęciu decyzji. Maria Narel-Challot

Bardzo wartościowy kurs, który w prosty sposób przekazuje wszystkie ważne informacje techniczne na temat wydania książki. Materiał każdej lekcji jest przejrzysty i dobrze uporządkowany. Dla mnie, jako początkującej pisarki, wiedza ta okazała się niezwykle cenna i przydatna. Uważam, iż każdy kto napisał, pisze lub zamierza napisać książkę, a potem ją wydać, powinien posiadać taką garść informacji teoretycznych, jakie oferuje ten właśnie kurs. Daria Węsierska

Szkolenie przeprowadzone w pełni profesjonalnie, materiały przygotowane bardzo starannie. Przez cały czas kursu dbano o stały kontakt z uczestnikami. Ciekawe i pełne pożytecznych rad, a nie zbędnych banałów. Polecam. Julia Sarna

Jestem bardzo zadowolona z kursu, bo w przystępny i zwięzły sposób opisuje różne metody wydawnicze i tłumaczy najważniejsze pojęcia z nimi związane, co jest dużym plusem. Oprócz tego zaletą kursu są zaprezentowane aktualne wiadomości oraz adresy konkretnych stron internetowych. Polecam wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć czegoś przydatnego i ciekawego. Sylwia Kępa

Zalety kursu

  • Praktyczna, rzetelna i aktualna wiedza na temat rynku książki i dostępnych metod wydawniczych.
  • Wyczerpujące omówienie lekcji wraz z ćwiczeniami. 
  • Wzór umowy wydawniczej i innych materiałów (np. wzoru propozycji wydawniczej).
  • Analiza i ocena planu wejścia na rynek ze swoją książką, przygotowanego przez uczestnika kursu.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.

Przeczytaj opinie o naszych szkoleniach i kursach - czytaj opinie.

 

Program kursu

Lekcja 1. Rynek wydawniczy w Polsce – poznaj teren, na który wchodzisz. 

  • Obraz rynku wydawniczego w Polsce.
  • Rynek książki jako sieć powiązań i zależności.
  • Sektory wydawnicze, czyli różne modele wydawania książek.

Lekcja 2. Przygotowanie książki do wydania – ważny krok bez względu na obraną metodę wydawniczą.

  • Redakcja warsztatowa książki przeprowadzona przez autora.
  • Redakcja językowa książki przeprowadzona przez autora z użyciem bezpłatnych i płatnych narzędzi.
  • Proces przygotowania książki do wydania – krok po kroku.

Lekcja 3. Publikacja książki w wydawnictwie tradycyjnym. 

  • Jak funkcjonuje wydawnictwo.
  • Czego szukają wydawcy i jak zapadają decyzje wydawnicze.
  • Czym się kierować, wybierając wydawcę dla swojej książki.
  • Przygotowanie profesjonalnej propozycji wydawniczej.
  • Metody zwiększające szanse na szybsze pozyskanie wydawcy.
  • Konieczne zapisy w umowie wydawniczej i negocjowanie warunków współpracy.

Lekcja 4. Publikacja książki w wydawnictwie internetowym. 

  • Rynek ebooków.
  • Wydawnictwa internetowe – alternatywa dla rynku tradycyjnego.
  • Kiedy warto wybrać wydawcę internetowego.
  • Kroki do pozyskania wydawcy internetowego.

Lekcja 5. Publikacja książki w firmie wydawniczej.

  • Rodzaje firm wydawniczych.
  • Współpraca z firmą wydawniczą.
  • Kosztorys wydania książki.
  • Kiedy warto skorzystać z usług firmy wydawniczej.

Lekcja 6. Self-publishing na rynku książek papierowych i ebooków. 

  • Autor niezależny samodzielnie wydaje książkę.
  • Etapy przygotowania książki do wydania.
  • Kosztorys wydania książki papierowej i ebooka.
  • Metody pozyskania funduszy na wydanie książki.
  • Skuteczne metody promocji i sprzedaży książki.
  • Błędy przy wydaniu książki papierowej i ebooka i jak ich uniknąć.

Lekcja 7. Self-publishing poprzez platformy wydawnicze. 

  • Rodzaje dostępnych platform wydawniczych.
  • Autor niezależny wydaje książkę papierową i ebooka poprzez platformy wydawnicze.
  • Etapy przygotowania książki do wydania poprzez platformy.
  • Kosztorys wydania książki.
  • Błędy przy wydaniu książki tą metodą i jak ich uniknąć.

Lekcja 8. Self-publishing – polski autor na rynku międzynarodowym. 

  • Analiza rynku zagranicznego.
  • Samodzielne wydanie książki za granicą – działania i koszty.
  • Wydanie książki za granicą ze wsparciem wydawcy lub agencji literackiej.

Lekcja 9. Metody promocji książki.

  • Cykl życia książki. 
  • Metody promocji książki.
  • Metody dystrybucji książki.

Lekcja 10. Metody promocji i sprzedaży książki we wszystkich modelach wydawniczych.

  • Metody promocji i sprzedaży książki we wszystkich modelach wydawniczych – płatne i bezpłatne. 
  • Kreatywne podejście do promocji i sprzedaży, czyli wyróżnij się albo zgiń.
  • Cenni partnerzy w promocji i sprzedaży książek.

Lekcja 11. Wizerunek pisarza – ważny element strategii promocji i sprzedaży książki.

  • Realne korzyści z budowania wizerunku w różnych modelach wydania książki.
  • Wizerunek oparty na tożsamości autora.
  • Zasady zaplanowania wizerunku, jaki chcemy budować.
  • Bezpłatne i płatne metody i narzędzia budowania określonego wizerunku pisarza.
  • Ewaluacja wizerunku.

BONUSY

  • Udział w szkoleniu na żywo o metodach sprzedaży książki o wartości 390 zł (dla uczestników kursu bezpłatnie)
  • Ankieta do ustalenia optymalnej metody wydania książki.
  • Słowniczek – język branży wydawniczej i drukarskiej.
  • Wzory materiałów i dokumentów (np.: oferty wydawniczej, umów, kosztorysów, planu promocji i dystrybucji)

Autorka kursu

Beata Wawryniuk - ekspertka rynku wydawniczego, aktywny praktyk wydawniczego public relations, od 20 lat związana z branżą wydawniczą i PR, trenerka branży wydawniczej, PR i kreatywnego pisania. Absolwentka Public Relations w Szkole Głównej Handlowej, Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kard. Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka rocznego kursu kreatywnego pisania w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.

Przez siedem lat zarządzała działem PR w warszawskim wydawnictwie (jako samodzielny specjalista, kierownik działu promocji, a następnie wicedyrektor ds. komunikacji). Uczestniczyła w wydaniu i wprowadzeniu na rynek setek książek. Zaplanowała i zrealizowała mnóstwo kampanii promocyjnych. Z sukcesami promowała książki i autorski wizerunek takich autorów, jak: Daniel Passent, Anna Janko, Agnieszka Perepeczko, Jan Pietrzak, Katarzyna Gacek, Małgorzata Piekarska, Tomasz Łubieński, Barbara i Piotr Adamczewscy i wielu innych. Specjalizuje się w metodach wydania książek, zarządzaniu wydawnictwem, media relations, internetowym PR i eventach. Od 12 lat prowadzi szkolenia i kursy dla pisarzy, wydawców i osób działających na polu kultury, edukacji i sztuki.

Jak się uczymy na kursie

Jak wydać książkę jest dwumiesięcznym kursem online. Składa się z 11 lekcji. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika raz w tygodniu (we wtorki). Po ukończeniu kursu uczestnik przygotowuje plan wejścia na rynek wydawniczy, który zostanie przeanalizowany i oceniony przez autorkę kursu.

Termin i koszt udziału w kursie

Najbliższa edycja kursu rozpocznie się 4 czerwca 2024 r. Cena Kursu: 690 zł.

W cenę Kursu wliczone są: wyczerpujące omówienie zagadnień w każdej lekcji, wzory materiałów i umów, ćwiczenia, ocena planu wydawniczego uczestnika kursu, dyplom ukończenia Kursu (po przygotowaniu i odesłaniu planu wejścia na rynek ze swoją książką).

Zapisz się na Kurs

By dołączyć do kursu, należy dokonać płatności na poniższe dane:

  • Nazwa: PR Education Beata Wawryniuk, ul. Zagłoby 25/50, 02-495 Warszawa
  • Numer konta: 45 2340 0009 5460 4010 0000 7238
  • Bank: BNP Paribas S.A.
  • Tytuł przelewu: Imię i nazwisko Uczestnika/Nazwa Kursu

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu: kurs@preducation.pl.

Zobacz też:

kurs kreatywnego pisania: WARSZTAT pisarza
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W MEDIACH
kurs internetowy: JAK WYPROMOWAĆ KSIĄŻKĘ W INTERNECIE

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.