Jak promować instytucje kultury w INTERNECIE | PR Education

Jak promować instytucje kultury w INTERNECIE

 obrazek 

Do kogo skierowany jest Kurs?

Kurs jest skierowany do:

  • menedżerów i pracowników instytucji kultury, wydawnictw, księgarń, bibliotek, domów kultury, teatrów, muzeów, uczelni wyższych, fundacji i innych
  • pracowników działów PR instytucji kultury
  • pracowników agencji PR.

Co daje udział w kursie?

Kurs Jak promować instytucje kultury w internecie to praktyczny, przystępnie opracowany zestaw materiałów omawiających najważniejsze zagadnienia związane z promocją instytucji i wydarzeń kulturalnych za pomocą narzędzi internetowych. Uczestnicy kursu otrzymają szereg inspirujących pomysłów na skuteczną promocję za pośrednictwem strony internetowej, współpracy z blogerami, działań wirusowych, newslettera, Facebooka i innych. Kursanci będą mogli na bieżąco wdrażać uzyskane umiejętności, wykonując ćwiczenia i konsultując pomysły z doświadczonym specjalistą PR.

Zalety Kursu

  • Inspirujące pomysły na promocję przedsięwzięć kulturalnych w internecie.
  • Dostęp do profesjonalnej praktycznej wiedzy, dostosowanej do potrzeb instytucji kultury.
  • Konsultowanie ćwiczeń ze specjalistą PR.
  • Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
  • Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.

Program Kurs

Lekcja 1. Planowanie kampanii promocyjnej w internecie.

  • Analiza projektu kultury – punkt wyjścia planowania kampanii promocyjnej. 
  • Planowanie kampanii promocyjnej w internecie.

Lekcja 2. Wykorzystanie strony internetowej w celu skutecznej promocji projektu kultury.

  • Strona WWW – jak skutecznie promować projekty poprzez stronę internetową.
  • Jak stworzyć internetowe biuro prasowe i dlaczego jest nam potrzebne.

Lekcja 3. E-mail marketing – jak stworzyć listę mailingową i wykorzystać jej potencjał do promocji projektów kultury.

  • Zasady efektywnego e-mail marketingu.
  • Jak stworzyć atrakcyjny newsletter.

Lekcja 4. Marketing wirusowy projektu kultury.

  • Co to jest marketing wirusowy, jak działa i jak go wykorzystać dla promocji kultury.
  • Sposoby wykorzystania marketingu wirusowego w instytucji kultury.

Lekcja 5. Blogosfera – promowanie instytucji kultury we współpracy z blogerami.

  • Blogerzy, YouTuberzy, Instagramerzy, Tiktokerzy, influencerzy – kim są i dlaczego warto z nimi współpracować.
  • Formy współpracy z internetowymi partnerami w celu promocji instytucji kultury.

Lekcja 6. Serwisy społecznościowe – jak promować instytucję kultury w social media?

  • Profile w mediach społecznościowych.
  • Facebook i Instagram jako baza działań promocyjnych w MS.
  • YouTube, TikTok i Pinterest – dodatkowe działania w MS.
  • Pierwsze kroki w social media.

Lekcja 7. Facebook i Instagram – planowanie strategii komunikacji na FB.

  • Co to jest strategia, jak ją zaprojektować i dlaczego warto ją przygotować.
  • Skuteczne działania promocyjne oparte na strategii PR.

Lekcja 8. Facebook i Instagram – projektowanie i prowadzenie kont promujących instytucję kultury.

  • Pomysł na fan page – cztery sposoby obecności na FB.
  • Pomysł na konto na Instagramie.
  • Pozyskiwanie fanów, którzy interesują się kulturą.
  • Angażowanie fanów – jak działać, by strony tętniły życiem.

Lekcja 9. Facebook i Instagram – wspieranie sprzedaży kultury za pomocą Facebooka.

  • Przeobrażanie fanów w klientów kupujących produkty lub usługi kultury.
  • Posty komercyjne.

Lekcja 10. System reklamowy Facebooka i Instagrama.

  • System reklamowy Facebooka i Instagrama – jak precyzyjnie dotrzeć do naszych odbiorców.
  • Niestandardowe grupy docelowe.

Lekcja 11.  Jak pisać artykuły i wywiady do mediów internetowych.

  • Budowa artykułu prasowego.
  • Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat projektu kultury.
  • Jak napisać wciągający wywiad.
  • Umieszczanie artykułów i wywiadów w mediach internetowych.

Metodologia Kursu

Kurs Jak promować instytucje kultury w internecie jest kursem online. Na kurs składa się 11 lekcji, które zawierają: omówienie tematu, praktyczne przykłady, porady, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu raz w tygodniu, we wtorki. Przez cały okres kursu uczestnik może zadawać pytania i konsultować ćwiczenia z autorką kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Autorka Kursu

Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations z 20-letnim doświadczeniem, trenerka, były wiceprezes ds. komunikacji w warszawskim wydawnictwie, a od 12 lat właścicielka własnej firmy szkoleniowej. Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz podyplomowe Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi kursy i szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, edukacji, sztuki i biznesu.

Termin, cena i zawartość Kursu

Najbliższa edycja kursu Jak promować instytucje kultury w internecie rozpocznie się 26 marca 2024 r. Cena Kursu: 997 zł (możliwa płatność w dwóch równych ratach po 525 zł. Pierwsza rata przed rozpoczęciem kursu, druga po lekcji 6). W cenę kursu wliczone są: treść lekcji, materiały, ćwiczenia, konsultacje, test, dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).

Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu.