Jak promować instytucje kultury w INTERNECIE
Do kogo skierowany jest Kurs?
Kurs jest skierowany do:
- menedżerów i pracowników instytucji kultury, wydawnictw, księgarń, bibliotek, domów kultury, teatrów, muzeów, uczelni wyższych, fundacji i innych
- pracowników działów PR instytucji kultury
- pracowników agencji PR.
Niektóre instytucje, z którymi współpracowałam:
- Teatr Ateneum
- Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
- Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Centrum Kultury Jidysz
- Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
- Time for Chopin Sp. Z o. o. s. k.
- Instytut Cervantesa w Warszawie
- Jednostka Kultury Sp. z o.o.
- Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
- Białostocki Ośrodek Kultury
- Centrum Promocji i Kultury w Brzezinach
- Archiwum Państwowe w Przemyślu
- Stargardzkie Centrum Kultury
Co daje udział w kursie?
Kurs Jak promować instytucje kultury w internecie to praktyczny, przystępnie opracowany zestaw materiałów omawiających najważniejsze zagadnienia związane z promocją instytucji i wydarzeń kulturalnych za pomocą narzędzi internetowych. Uczestnicy kursu otrzymają szereg inspirujących pomysłów na skuteczną promocję za pośrednictwem strony internetowej, współpracy z blogerami, działań wirusowych, newslettera, Facebooka i innych. Kursanci będą mogli na bieżąco wdrażać uzyskane umiejętności, wykonując ćwiczenia i konsultując pomysły z doświadczonym specjalistą PR.
Zalety Kursu
- Inspirujące pomysły na promocję przedsięwzięć kulturalnych w internecie.
- Dostęp do profesjonalnej praktycznej wiedzy, dostosowanej do potrzeb instytucji kultury.
- Konsultowanie ćwiczeń ze specjalistą PR.
- Możliwość dostosowania czasu i tempa nauki do własnych potrzeb i możliwości.
- Uczestnictwo w kursie potwierdzone dyplomem.
Program Kurs
Lekcja 1. Planowanie kampanii promocyjnej w internecie.
-
Analiza projektu kultury – punkt wyjścia planowania kampanii promocyjnej.
-
Badanie grupy docelowej.
-
Planowanie kampanii promocyjnej w internecie.
Lekcja 2. Wykorzystanie strony internetowej w celu skutecznej promocji projektu kultury.
-
Strona WWW – jak skutecznie promować projekty poprzez stronę internetową.
-
Jak stworzyć internetowe biuro prasowe i dlaczego jest nam potrzebne.
Lekcja 3. E-mail marketing – jak stworzyć listę mailingową i wykorzystać jej potencjał do promocji projektów kultury.
-
Zasady efektywnego e-mail marketingu.
-
Jak stworzyć atrakcyjny newsletter.
Lekcja 4. Marketing wirusowy projektu kultury.
-
Co to jest marketing wirusowy, jak działa i jak go wykorzystać dla promocji kultury.
-
Sposoby wykorzystania marketingu wirusowego w instytucji kultury.
Lekcja 5. Blogosfera – promowanie instytucji kultury we współpracy z blogerami.
-
Blogerzy, YouTuberzy, Instagramerzy, Tiktokerzy, influencerzy – kim są i dlaczego warto z nimi współpracować.
-
Formy współpracy z internetowymi partnerami w celu promocji instytucji kultury.
Lekcja 6. Serwisy społecznościowe – jak promować instytucję kultury w social mediach?
-
Profile w mediach społecznościowych.
-
Facebook i Instagram jako baza działań promocyjnych w MS.
-
YouTube, TikTok i Pinterest – dodatkowe działania w MS.
-
Pierwsze kroki w social media.
Lekcja 7. Facebook i Instagram – planowanie strategii komunikacji na FB.
-
Co to jest strategia, jak ją zaprojektować i dlaczego warto ją przygotować.
-
Skuteczne działania promocyjne oparte na strategii PR.
Lekcja 8. Facebook i Instagram – projektowanie i prowadzenie kont promujących instytucję kultury.
-
Pomysł na fan page – cztery sposoby obecności na FB.
-
Pomysł na konto na Instagramie.
-
Pozyskiwanie fanów, którzy interesują się kulturą.
-
Angażowanie fanów – jak działać, by strony tętniły życiem.
Lekcja 9. Facebook i Instagram – wspieranie sprzedaży kultury za pomocą Facebooka.
-
Przeobrażanie fanów w klientów kupujących produkty lub usługi kultury.
-
Posty komercyjne
-
Posty kontekstowe.
Lekcja 10. System reklamowy Facebooka i Instagrama.
- System reklamowy Facebooka i Instagrama – jak precyzyjnie dotrzeć do naszych odbiorców.
- Projektujemy pierwszą reklamę.
- Niestandardowe grupy docelowe.
Lekcja 11. Jak pisać artykuły i wywiady do mediów internetowych.
- Budowa artykułu prasowego.
- Jak napisać atrakcyjny artykuł na temat projektu kultury.
- Jak napisać wciągający wywiad.
- Umieszczanie artykułów i wywiadów w mediach internetowych.
Metodologia Kursu
Kurs Jak promować instytucje kultury w internecie jest kursem online. Na kurs składa się 11 lekcji, które zawierają: omówienie tematu, praktyczne przykłady, porady, ćwiczenia, konsultowanie ćwiczeń. Lekcje są wysyłane drogą e-mailową na adres uczestnika kursu raz w tygodniu, we wtorki. Przez cały okres kursu uczestnik może zadawać pytania i konsultować ćwiczenia z autorką kursu. Na koniec uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).
Autorka Kursu
Beata Wawryniuk - aktywny praktyk public relations z 20-letnim doświadczeniem, trenerka, były wiceprezes ds. komunikacji w warszawskim wydawnictwie, a od 13 lat właścicielka własnej firmy szkoleniowej. Ukończyła Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej oraz podyplomowe Dziennikarstwo na Uniwersytecie im. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie prowadzi kursy i szkolenia z zakresu public relations dla osób i instytucji działających na polu kultury, edukacji, sztuki i biznesu.
Termin, cena i zawartość Kursu
Najbliższa edycja kursu Jak promować instytucje kultury w internecie rozpocznie się 27 maja br. Cena Kursu: 997 zł (możliwa płatność w dwóch równych ratach po 525 zł. Pierwsza rata przed rozpoczęciem kursu, druga po lekcji 6). W cenę kursu wliczone są: treść lekcji, materiały, ćwiczenia, konsultacje, test, dyplom ukończenia kursu (po wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę).
Serdecznie zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu, jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat Kursu.

